26.1.10

T, 1197. päev: I can obey all of your rules and still be be

Pean täitma ankeedi, mida ma arvan viimasest prantsuse keele kursusest, kust ma õnneks sain poole pealt tulema. Kirjutan. Võimalust, et kursus pooleli jäi, ankeet ei paku, ammugi mitte seda, et olen sellise asjakäiguga rahul.

Kui lumi oleks mitte valge, vaid erekollane, siis on seda maas järel just nii palju, et võiks arvata kuuskede all kukeseenteks või nagu oleks kellelgi läinud katki riisipakk – I'm dancing in the rice, just dancing in the rice – nagu et tahtsite talvel lund, siis lumi ongi maas, tehtud! (Kes siis muu.) Ilm on muidu külma lõikava tuulega, mitte nagu eile, kui sai poest tulla ehtsa põhjamaise hoiakuga e hõlmad valla. Õhtuks vajub kraadiklaas näitama umbes seitset miinuskraadi. Kui pakane jätkub, tuleb homme kaasa võtta karvamüts.

Muidu on vasaku jala – või, kuidas võtta, teisalt kahe olulise elutarkuse teadasaamise – päev. „Siperia opettaa,” ütleb soomlane – nüüd tean ka mina, ka kutsealal, et oma peaga mõtlemine võib päästa lolluste tegemisest ja et väikse tehnilise asjaolu unustamine võib teha väga haiget.

Tehnilistel põhjustel jääb ära tunnine koosolek. Kõigil on hea meel.

Teisiti kui kaks nädalat tagasi, saan täna kolm vastust Saksa veebipoest, keskmiselt poole tunniga (eelmine kord läks ühe vastuse peale neli päeva). Probleem on nimelt selles, et tellimise hetkel neil vajalikku objektiivi oli, aga kuni ma ootasin, kas mulle tuleb ka muud tellimuse kinnitust kui automaatne vastus, nagu mujalt veebipoodidest (automaatse meili peale ei taha nagu ettemaksu saata), ja lõpuks järele küsisin ning vastust ootasin, kulus nädal ja objektiiv kadus müügilt. Millal uus tuleb, ei tea. Küsin siis täna, mis uudiseid on, kas mu makse on jõudnud kohale. Saan teada, et on, aga objektiivi pole ning millal tuleb, ei tea isegi tootja. Seega teatan, et soovin tellimuse tühistada, ning tellin samast poest, kust 2008. a ostsin praeguse fotoka kere, seal olevat müügil. Eelmine tellimus tühistataksegi ja uus kinnitatakse.

BBC kodulehel on unetest, kust saan teada, et mu uneaeg ja muu unine tegevus on 89% optimaalne.

Õhtul poest naastes pikk ootamine bussipeatuses (kus seisabki juba inimene karvamütsiga, aga see ei ole mina), siis mitme bussiga jupikaupa korteri poole.

Hilisõhtul saadan lõpuks ära pildid kauge kodulinna talvepiltide võistlusele, leides viimasel hetkel, et keset kaadrit on taeva taustal näha kaks uut tolmulärakat, mida varem seal ei olnud, ja mitu pilti tuleb uuesti Lightroomist eksportida. Elame-näeme, kuidas läheb.

Päeva pealkiri on puukentsefaliidi endeemilisest piirkonnast: „Külm jätab puugid külmaks”. (Sama uudis on õhtuks rännanud ka ERR-i uudistelehele, kus on saanud hoopis tagasihoidlikumaks pealkirjaks „Külm ei pruugi puukide arvukust vähendada”. Pentsikuid pealkirju koguv sulev.ee noppis üles hoopis Ekspressi uudisepealkirja „Eesti naised võivad olla segatud suurde abielupettusse”.)

No comments: