15.3.07

N, 345. päev: St P

Bussipeatuse ja NHE-maja vahel põndakul pannakse hommikul asfalti, keskpäevaks hakkas asfaldihaisu imbuma ka majja sisse; eile oli kogu Kirikmäe haaranud oma embusse lähedalt põldudelt leviv sõnnikuhais.

Olin plaaniosakonnale meelde tulnud eile kell 17.04, töid on paras ports.

Õhtul iiri patrikupäevapidu, õnneks ilma riverdance'ita. Kava on lihtne: Guinness, iiri kohv, U2, seinal jutt pühast Patrikust ja iiri tarkuseterad. (Kallis lugeja vabandagu, et ma panin siia selgitavad lingid. Olen nimelt näinud fraasi dark as Guinness eesti tõlget, mis jutustas "Guinessi rekordist". Ja U2, meenutatagu, ei ole Iirimaa kontekstis allveelaev ega isegi mitte lennuk.)

Kui ma töö tõttu pool tundi pärast algust kohale jõuan, lööb tugev kohvi- ja viskilõhn (iiri viski on whiskey; whisky on Šoti viski) vastu juba korruse uksel. Üks kolleeg (jätame täpsemalt määratlemata) teatab, et selleks ajaks on kõigil käsil juba kolmas iiri kohv (jutu voolavuse ning koordinatsiooni eripära tõttu oletan, et vähemalt temal küll). Saan teada, et kuna Guinnessi vaht on väga tähtis, aga purkidest korralikku vahtu ei saa, on Guinnessi purkidesse pandud väike vahutekiti. Et ma eriti tumeda õlle sõber ei ole, meenutan endamisi eelmist (ja tegelikult ka ainust) kokkupuudet Guinnessiga, mida oli siis paras suur klaas ja mille juurde haletas* majanaaber A oma eluraskuste teemal kaks tundi ja mina muudkui mõtlesin, et las haletab, ma kannatan selle ära, siis on rahu kaks nädalat, kui ta kaugelt maalt kodumaile sõidab. Ja nüüd oli nagu midagi puudu...

[* Seda sõna ÕS-is küll ei ole, aga see-eest on "Kalevipoja" IV loos: Neli nurka on toassa, / Kõik sa nurgad nutustasid, / Neli seina kamberilla, / Kõik sa seinad seisatasid; / Ahju ääred haletasid, / Istmed ära igatsesid, / Palveil põlvitid põranda.]

Pärast Kirikmäe prismasse, siis korterisse. Prisma bussipeatus on toodud poe ette, aga kes seda siis mäletab, ikka uksest paremale, selmet minna otse.

Õhtul alustan lõpuks oma kursuse esimese kodutöö parandamist, saades valmis töödest ligi kolmandiku. Nii et kui keegi lugejatest on selle saatjate hulgas, siis teadku, et peagi saabub tagasiside.

No comments: