19.3.07

E, 349. päev: lumi

Hommikul udu; edasi märkan, et udu asemel on lumesadu! Maa on valge. Seda siis eilne silmapiirile kerkinud lumepilv tähendas.

Tööl astun koridorisoojast külma tuppa. Lõunamaine toanaaber on nimelt aknakatted üles kerinud ja termostaat on eelmise nädala päikeselõõsast jäänud (kah tema keeratuna) 14 °C peale. Akende taga sajab laia lund. C küsib, kas mulle meeldib lumi ja kas mul kui põhjamaa inimesel on lumeigatsust. Vastan ausalt, et ei, sest lumi tähendab peamiselt seda, et on külm. (Ja ainus talveilm, mis mulle meeldib, on talvine päikesepaiste, aga lumi sajab ju ikka pilves ilmaga.) Ja et olen Eestis elanud viimati suures korruselamus, kus enamik inimesi eelistab sooja arvelt koonerdada, siis on minu jaoks tekkinud täiesti kindel seos lumi = külm. Keeran termostaadi mitu kraadi kõrgemale.

Eelmise nädala parim vildaktõlge on kolleegi nähtuna selline, kus inglise natural and legal persons (füüsilised ja juriidilised isikud) vasteks on saadud looduslikud ja legaalsed isikud. Võib-olla on autoriks sama inimene (või masin), kes tõlkis multikapealkirja Beauty and the Beast (kaunitar ja koletis) maakeelde kui Ilu ja loom, nagu teab meenutada Postimehe tarbijafoorum.

Õhtupoolikuks on maa jälle paljas, lumi on kadunud juba lõunaks. Hea, et ma täna saabastes ei tulnud. Talvesaapad on siinmaal küll täiesti ülearused (neid on vaja läinud 1 (üks) kord, aga nüüd saaks hädakorral matkasaabastega läbi).

Kirikmäe prismas. tv.ee-st "Eesti otsib superstaari" eilne osa. Tõesti, ilu ei edene õuede õlal.

No comments: