23.2.06

N, 23. päev: üürileping

Täna on 132. sünniaastapäev sellel ajalootegelasel, kelle nime ütles üks mu vanaema klassiõde valesti, kui talt küsiti Päästekomitee liikmeid, öeldes selle olevat "Pätstantin Konts".

Hommikul proovin hotellist kasutada kohalikku internetipanka ja leian, et selle keelt saab vahetada inglise või saksa keeleks. Tore.

Bussis tööle näen soome kolleegi J-t (soome kolleegidega suhtlen soome keeles, sest kus seda ikka harjutada saab), kes räägib, et ta vahetab korterit ja just eile käisid seda vaatamas eestlased. Küsib, mis koer mul on, ja lisan, et koera isa elab Soomes.

Otsustan, et tervise huvides võiksin käia tööl ainult trepist. Pean päeval käima kaks korda miinus neljandal korrusel ja pärast trepist kuus korrust ülespoole ronimine on tore.

Saan teada, et ka üks inglise kolleeg pidavat rääkima arusaadavat vene keelt.

Käin söömast tulles läbi KAD-maja pangast, kust sain üleeile kätte kohaliku krediitkaardi, aga olin siis unustanud neile öelda, et mul on nüüd kohalik mobiil ja tean ka oma laual oleva telefoni numbrit (mida ma alguses ei teadnud). Teatan need ja jälgin ise, et numbrid õigesti saaks. Täheldan, et kliendihaldusprogramm on MS-DOS-is, mitte Windowsis.

Kuigi jõuan lõunatunnil kolleegidele oma korteriepopöa teemal jälle kurta, et esmaspäeval lubatud üürilepingut ei ole ikka veel tulnud, see siiski lõpuks saabub. Loen hoolega läbi (see ongi saksa keeles, korteriomaniku nimi on saksapärane ka), esitan täpsustavaid küsimusi (meilivahetus maakleriga on läinud üle saksa keelele, milles ta suhtleb vabamalt kui inglise keeles), kirjutan alla ja saadan faksiga ära nagu vaja.

Adun, et korteri ürimisega seoses on vaja teha järgmised kulutused:

– büroo vahendustasu (ühe kuu üür + km);
– märtsi üür ja kommunaalkulud;
– kolme kuu üüri suurune kautsjon.

Kokku tuleb selline summa, et ohhoo... ja kaks nädalat järgmise palgapäevani (mil tuleb osta hädavajalikku sisseseadet) tuleb pruukida ilmselt krediitkaarti.

Aga igatahes on lootust 1. märtsil sisse kolida, kui nimetada kolimiseks kahe kotiga saabumist.

Hotellis väikesemõõduline pesupäev, sest mu kodust kaasa veetud puhta pesu varu on mõnes osas lõpukorral ja kitsas käes. Eks korterisse kolinuna on üks suuremaid oste pesumasin, mida ma justnagu ei märganud seal olevat.

No comments: