11.7.07

K, 433. päev: juulikuus lumi on maas

...peaaegu – hommikul on paks udu ja sooja 11 °C.

Hommikul viis meditsiiniteksti üle vaadata, kiire on. Sinna vahele tuleb anda tagasiside tagasisidet. Nimelt on kaks eri majasisest tõlkijat andnud samale välistõlkijale vastukäivaid juhiseid: üks on kinnitanud, et tuleb öelda „rohkem kui 1 patsient 10st” ja teine, et „rohkem kui üks patsient kümnest” (vrd ka üleeilne sissekanne). Viitan taas „Eesti keele käsiraamatu” peatükile O51, et seal on kõik kirjas – seal on kirjas ka see, et alla 10 täisarvude kirjutamine sõnadega tavalistes üldkeele tekstides ei ole reegel, vaid komme.

Aga eesti rühma neljast, nüüd kolmest liikmest olen mina ainus, kes ei ole filoloog, vaid on insener, ja teistele meeldib see sõnadega kirjutamine ning mul on tunne nagu koolivend Indrek R-l, kes laulis laulupeol noodist ja õigesti ning kõik tema ümber laulsid peast ja valesti ning vaatasid tema poole kurja pilguga.

Riputan vaatesuunas seinale eelmisest toast toodud sloveenikeelse Euroopa kaardi – silmade puhkamiseks, praegu on akna taga puuvõrad, vaates sellist aktsenti nagu vanalinna tornid enam ei ole. Silmade ajutine puhkamine on kuvaritöös ülimalt tähtis, kes seda veel ei tea!

Sein on aga tugevamast puust kui võib arvata ja rõhknaelu aitab seina lüüa toanaaber C, kasutades haamri asemel teibiannustit. Kaardi ülespanek viibis selle tõttu, et vanast toast kaasa toodud ja ilusti aknalauale ritta seatud vanad rõhknaelad õnnestus mul kogemata radiaatori vahele pühkida ja sealt sai ainult osa kätte. Ja kontoritarvete kontor on lahti ainult paar tundi nädalas, mil ma sinna kunagi ei satu, ning isiklikest rõhknaeltest ei ole mul kahju kah.

Ja nagu „Muumitrollis” Muumipapa, olen ma suutnud kesk suve külmetuda, kuigi praeguse novembrilaadse suve tõttu ei ole siin midagi imestada. Käin ostan uue kuukaardi, siis sõidan tagasi Kirikmäele, sest selle poest ei ole vaja minna korterini kaht kilomeetrit jala, vaid buss sõidutab ukse alt ukse alla.

Veedan mõninga aja lennumänguga Il-2 ja proovin taastada eilse filmi õhulahingu põhisituatsiooni (st Spitfire He 111 vastu). Ei, allalaskmine ei olnud midagi nii käkitegu nagu filmis. M.o.t.t.

No comments: