Hommikuse bussisõidu ajal läbindan bussiraamatust 68 lehekülge, mis näitab hästi käsiloleva osa „kvaliteeti” (muidu 10–20 lk) ja on peaaegu rekord (seni u 80). Ikka täitsa jube; loe ja imesta, kas on selle kirjutanud haritlane või on see põhikooli kirjand! Amazoni klientidel, kes raamatut taevani kiitsid, on need hullud jutud, ja kui hästi järele mõelda, kiitis Dawkinsi raamat üksnes raamatu stalinismi osa (kuidas stalinism-maoism-polpotism oli pigem usk), aga mitte kogu raamatut. Häid momente seal ju oli, aga siis see imelik lõpp...
Praegune padjaraamat on seevastu palju põnevam. Saab teada, et lennukimootor BMW 132 (mis mitmel vanalennukil lendab seniajani) maksis 22 900 RM (vt tollaste Saksa lennukite hinnad üldse; Fw 200 tsiviilversioonid maksid u 300 000 RM (1938–1939) ja sõjaline versioon Fw 200C maksis 273 500 RM (1940; allikas)) ja Fw 200 nelja mootorit sai vabalt vahetada omavahel ning ühe mootori (õigemini jõuseadme = mootori + vahetute lisaseadmete) väljavahetamiseks (kinnitused ja ühendused lahti, jõuseade ära, teine asemele, kinnitused ja ühendused kinni) kulus ainult 12–30 minutit – selle kohta võiks pakkuda nüüdisaegsele lennukihooldusele, et tehke järele! (Nagu varemgi mainitud lugu, et 1970. aastatel ei suudetud järele teha 1930. aastate mootoritolerantse.)
Õhtul tugev vihm ja siis äike. Ekspressis paanitsevat Kosmosemutid, et kuumalaine tuleb – tervelt 18 kraadi ja tervelt kaks päeva!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment