5.6.09

R, 1011. päev: suur vend ei tegutse

Hommikul postkontoris, pakk Amazonist, selles lemmiklennuki põhjalikem raamat ja veel üks, mille olin juba unustanud ja pidin Amazonist järele vaatama (ei tohi ikka hilja öösel raamatuid tellida!). On Murakami romaan Kafka on the Shore, mis on arvukatest muudest Murakami raamatutest (mul loetud 6 romaani ja 3 novellikogu) meil peres kuidagi kahe silma vahele jäänud. (Ja mis on mu lemmikud, küsite kindlasti. — Novellid The Elephant Vanishes ja Super-Frog Saves Tokyo.)

Saan bussis läbi raamatu The Mare's Nest. Milline oleks maailm, kui sõja ajal sakslased ei paigutanuks meeletut raha hinna kohta suhteliselt ebatõhusa kaugmaaraketi A4 arendamisse ja selle eest tootnuks rohkem lennukeid, tiibrakette V1 (mille mõju-hinna-suhe oli teisiti kui A4/V2 korral erakordselt soodne) ja tanke? (Ja kui kaugmaaraketi mõte ei tulnuks sõja ajal ka muudes maades.) Meenutagem, mil tohutul määral rajaneb praegune elu arvutitel, mille igapäevaseks muutumisele aitas kaasa mehitatud Kuu-lend, mis omakorda rajanes A4-tehnikal sel määral, et kanderaketi loojagi oli sama vabahärra von Braun. (Ja kosmosesidel, kusjuures kõik vedelkütusel rakettmootorid on A4 mootori otsesed järeltulijad.) Las see mõtleb, kel on rohkem aega.

Tööl kõvasti tööd. Õhtul Kõrgmetsa maksimarketis silman riiulil tundmatut kalmaarifilmi, aga minu omaks saab hoopis viimane Bond A Quantum of Solace. Täiesti segastel ja ootamatutel asjaoludel ilmuvad filmi alla äkki eestikeelsed subtiitrid. Nagu ikka, nagu ikka, on oluline lõbu selles, et üks kaak on kangesti ühe kunagise töökaaslase nägu.

* * *

Arvake, mida arvab dailyperfect.com minu sättumustest?

Scandinavia – Finnish Navy – Tallinn – World War II – Soviet Union – History – Central Asia – Biology – Comics – Law – Politics – Computer programming – Pop music – Management – Space exploration – Literature – Economics – Medicine – Video games – Cooking

Sakk We think you'll like the following people kuvab peale minu nime veel mituteist nime. Esimene efekt on rabav (nagu veebikoht lausa käsiks, et mulle peavad need inimesed meeldima), aga pisut meenutades (mitut ma isiklikult ei tunnegi) näib, et otsimootor on kätte saanud erialaliidu liikmete nimekirja. Sättumuste loetelu on pärit ilmselt nendelt veebilehtedelt, kus mu nimi ripub, nii et ei ole midagi, et Suur Vend jälgib, kuidas inimene veebi kasutab.

Veebilehe andmeil huvitus programmeerimisest, kliimamuutumisest, kosmoseuuringutest ja moest ka minu kadunud isapoolne vanaema. Minu sõttajäänud vanaisa oli veebilehe andmeil muu (vein, reisimine) hulgas samuti moehuviline (täitsa õige, ta oli rätsep), veel huvitasid teda jalgpall ja reklaam. Minu teist vanaisa huvitasid peale üldhuvitavate teemade nagu juura, reisimine, Web 2.0, kliimamuutus, kosmoseuuringud ja programmeerimine ka psühholoogia ja religioon (ta oli ikkagi autojuht!), aga talle ei meeldinud keegi, ütleb veebileht (eeldasin, et otsimootor leiab ta nime mu esivanemate veebilehelt ja loetleb kõik ülejäänud seal olevad nimed).

Aga Läti Hendriku huvid on kõik täiesti õiged: poliitika, mood, juhtimine, kirjandus, meditsiin, koomiksid, popmuusika, religioon, reklaamimine, bioloogia, videomängud, Web 2.0, majandus, arhitektuur, juura, reisimine, prominendid, psühholoogia, programmeerimine. Kõigist neist on ta ka kirjutanud. Ainsad kaks inimest, kes talle meeldivad peale iseenda, on Katrin Pauts (Õhtuleht) ja Marko Reikop (ETV).

Saksa Ordu legendaarse kõrgmeistri Hermann von Salza üheks huviks ütleb portaal vabaõhuvirgestuse. Täitsa õige, Saksa Ordu saigi just vabaõhuvirgestusega niisketes ja külmades linnustes passimiseks vajaliku karastuse!

2 comments:

urk said...

:)))
No see, et Marko Reikop (saatejuhina, võibolla on ta muidu väga tore inimene) kellelegi meeldib, on veel ebausutavam kui kadund vanaema huvide loetelu.

AV said...

Aga mul on kindlaid andmeid, et Mart Sander on 161-aastane, vt see postitus.