2.10.08

N. 806. päev: Vestmann on, nagu öeldakse, lilled teinud

Arutelu selle üle, kui 99% inimeste jaoks on loogikaveaga ja korretne väljend ühe tähendusega, kas on siis mõtet parandada. Jutt on taas kord järgarvuga elukuudest (from 4 months of age, mis tõlkes oli alates 4. elukuust). Seekord olen tagasisides koguni teinud üldistuse, et järgarvuga öeldud väärtus on 1 võrra suurem kui põhiarvuga öeldu (nt 1. elukuul on laps 0 kuud vana), ning viidanud, et näidetega põhjalikum selgitus (2 lk) on Henn Saari „Keelehäälingus”.

Mu arvamus selle 99% peale on, et see on argumentum ad populum ja isegi kui 99% inimestest saab soovitud viisil aru, on seal kahemõttelisus ikkagi ning väljendi võiks parandada ühemõtteliseks.

Toanaaber C avastab, et järgmised kaks nädalat olen toas üksi ja mul tuleb kasta nii tema kui S-i rohkeid toataimi. Et ma seda jälle ära ei unustaks, saadab ta mulle kalendrisse lillekastmise meeldetuletuse. Kalender pakub, kas delegeerime edasi.

No comments: