19.10.06

N, 218. päev: kui ei saa nõuga, saab jõuga

Helistab rootsi kolleeg A, kes korraldab asutusesiseseid ettekandeid, ja küsib mu detsembrikuise ettekande pealkirja. Ütlen ning saadan ka meiliga nii talle kui ta sekretärile.

Paar tundi hiljem saan nimetatud sekretärilt meili, mis mu ettekande pealkiri on. Teatan uuesti.

Õhtul Kirikmäe Prismas, kust muuhulgas väike ja kerge lööktrell. Pigem lühike müra kui tunde vältav vaikne krigin. Tõesti, mõne riiuli jaoks aukude puurimine käib kiiresti, vaata ainult, et seinast läbi ei puuri.

Hiljem kodutööde parandamine, kirjutan tudengeile jutu väga lihtsal teemal: kuidas Internetist teavet otsida. Mul on tunne, et see on nii elementaarne, et keegi pole tulnud mõttele seda kirja panna.

Veel hiljem tutvun Google Earthiga. Nii mu kodumaja kui praegune ajutine korter on mõlemad peal. Kõrgusteave aga läheb paiguti natuke teises kohas kui õhufoto (vahest on GPS-i ja kaardi ühildamisviga, nt GPS-i järgi määratud asukoht oli Eesti 1994. a 1:20 000 põhikaardil umbes 200 m idas ja 30 m põhjas) – näiteks ammustel matkateedel ulatub järv mööda mäenõlva üles ning jõgi, mis võiks mu töökoha aknast paista, kui puid ja maju ees ei oleks, käib vahepeal ühest künkast üle.

No comments: