3.2.16

K, 3152. päev: kursus lõpeb

Kolmas poolestööst-koomapäev. Jõuan järje peale.

Hommikupoole läheb vahepeal väga pimedaks, lõuna paiku on valge, päike paistab, aga on jahe, pärastlõunal sajab korraks lund. Õhtul keelekursusel mainib üks naaberlinnast kohalesõitja, et neil oli päeval soojavõitu ja päike säras, aga kui ta siia jõudis, nägi üllatudes, et autode peal on lund.

Eilse kirjaliku arusaamise eksamitulemused. Kui tekstis seisab, et buss sõitis teelt välja kurvis, ja küsimuses väide, et buss tegi avarii vastutulnud auto tõttu (variandid: õige, vale, ei öelda), siis on vale vastus „tekstis ei öelda” ja õige vastus „vale”. Ka ühes teises küsimuses, millest ma aru ei saanud ega välja mõelnud, mida mingi imetegusõna tähendab – ühegi teise keele moodi ka ei olnud –, ei olnud ma suutnud mõelda nii nagu õpetaja, vaid olin lähtunud loogikast. Saame ka teada, et õpetaja oskab prantsuse keelt õige hästi.

Siis vaatame Slovaki veini saatel filmi, millest olen nüüd 4 vaatamiskorraga näinud algust ja lõppu kokku 3 korda. Mida ma ka ütlen ja pärast kahetsen, sest kui lõpust jääb veidi puudu, ütleb õps, et küsige A-lt, aga ma üldse ei mäleta. No ei mäleta lihtsalt, ega see sisu nii hea ka ei ole. Sama film, kus esimest korda nähes tundsin täitsa lambist ära võttekoha konkreetses loomapoes.

* * *

BBC-s oli üleeile selline lugu imelennukist Ho 229: link. Teema tunnustatud asjatundjana on mul väga hea meel, et BBC ajakirjanik valdab teemat paremini kui lennuki Wikipedia artikli autorid, sest ei ole korranud vana loba, nagu olnuks lennukil radarivastane kate (millest ükskord kirjutas koguni mingi eestikeelne tehnikaajakiri). Olen, muide, valmis ajakirjanikule kirjutama ja vea parandama, kui peaksin seda väidet nägema (ühes allikaviitega muidugi põhjalikemale Ho 229 raamatule – mis ilmus sarjas Luftwaffe Classics ja mille ühe autoriga kuulusin paarkümmend aastat tagasi vanade reaktiivlennukite meililisti, millest mõne inimesega käin seniajani tihedalt läbi). Ja loos ei ole ka Wikipedia väärväidet, nagu ei lennanuks Ho 229 kunagi – lendas, lühidalt isegi reaktiivjõul. Artikli juures on küll mitte ennistatava masina, vaid varasema mootoriteta katsemasina joonis.

No comments: