5.6.15

R, 2930. päev: pidu

Õhtul on töökoha pere- ja suvepidu. (Peol on ka konkreetne pealkiri, mida ma ei mäleta.)

E saabub kohale 1 h 20 min enne bussi. Õues on palav. Reede õhtul on ummik.

Buss saabub lubatust 10 min hiljem ja mitte päris sinna, kuhu näitas kaart (aga kuhu näitavad vehkivad koraldajad). Sõidab 30 min asemel üle 1 h 20 min, enamiku aja istudes reedeõhtuses kiirteeummikus.

Kuivõrd samas kohas toimus pidu 2008 ja 2009, on mul üsna selge ettekujutus, kuhu peab buss jõudma (kuigi konkreetselt kaardile märkimata) ja võin nentida, ei bussijuht on väga leidlik.

Mitte õige tee, vaid alternatiivteekondade leidmise osas. gpx-jälg läheb vahepeal mööda mitte tänavat, vaid majadevahelist läbikäiku, mis MapQuesti kaardil on punktiirjoonega.

Tee ääres vahivad väikesed lapsed ja metskits.

Vahepeal toimub navigeerimine süsteemis Navi v.0.0 ehk teeäärsest majast küsimise meetodil. Läbirääkimised lähevad edukalt, maja pööramiseks eest ei lammutata, reisijad bussi tõstma ei pea.

(Aga ma olen bussi tõstnud küll, kui ükskord muiste juhtus, kuidas lõõtsaga buss, mis oli täpselt sama pikk kui lai oli parkla, kus pidi meid ootama, otsustas sellessinatses täpselt sama laias parklas – Estonia kontserdisaali kõrval – ringi pöörata. Tulemus – peale uskumatult paljusid edasi-tagasi nõkerdamisi – oli sihuke, et buss oli parklas trepi ja lumehange vahel täpselt põiki ega oleks pääsenud enam kuhugi enne kevadet. Siis tuli reisiseltskond ja nägi, et ega buss enne kohalt võta, kui kitsikusest pääseb, ja tõstis bussi ringi – Ikaruse lõõtsaga bussil oli mootor esimeses pooles ja tagumise poole rattad pöördusid hoovastiku kaudu samale poole ja umbes sama palju kui esirattad, mis tähendas, et bussi kerget tagapoolt tõsteti vajaliku pöörde poole küljele ja juht keeras samal ajal rooli samale poole, nii et buss sai lõpuks pöörata, kuhu vaja.)

Palju ei puudu, et teejuhiks tuleb kaasa proua Sussanina isiklikult.

Ja teate, bussijuht sõidab soovitatud suunda ainult 330 meetrit, siis keerab ringi ja sõidab mitmekilomeetrise kaarega, nagu näitab pärast gpx-jälg (otse 1,6 km, sõidab 5,1 km). Puänt muidugi see, et a) jõuame kohale, aga valele poole põldu, ning b) otseteel bussiga ringi keerata ei saa ja ta peab tagumisest otsast sõitma kohale 350 m tagurpidi. Seejuures trügib meile järele suur traktor, heinarullide tõstuk ees bussi tuuleklaasi kohal, ja, nagu teatavad tagaaknal vahtijad, taganeb taga eest mitu autot.

Ärakeeramiskohas on taksikennel, koerad puurides. Pärast Google seletab, et seda peavad poolakad ja kenneli nimes (ja veebiaadressis) on sõna mafia, nii et keegi kõrralik inime sinna ei lähe, ega.

Pidu on kaaslase ja/või lastega, mis tähendab, et kõik saavad selge ülevaate, kas, kes ja mitu.

Peagi algab äike (mille tulekut keegi muidugi ei uskunud, aga nüüd saab E külge peaaegu et ilmatarga maine, kui pärast lämbet suvepäeva märgib, et nüüd tuleb äike). Traditsiooniliselt läheb ära elekter ja kargamiskeskus tühjeneb. Lämbuse tõttu on peokohas valitsev aroom higilebra.

E täheldab, et prantsuse keel on õpingutest hoolimata seisundis, et aeg-ajalt kõlavad prantsuskeelsest jutust nagu sõnad comte de Malfète [kɔ̃ də mɑl·fətᵊ]. Mispeale tagasiteel, kui hämaras möödume mingist langenud sõjameeste ausambast, hüüatan samas vaimus: „Cousin Hub!” [kʊ·zɛ̃ː yːbᵊ]

Ärasõit on ka sama pikk kui tulek, sest kõigepealt on tee ääres üritus „Narkareid otsitakse” ja vähe edasi on teetööd. Teetööd öösel on muidu hea mõte, aga kujutage ette, mihuke hirmus äratundmine võib tulla päeva hakul, kui selgub, et tööd tehti vales kohas.

Saab teada, et kuigi kiirtee läheb töömajast otse mööda (34 m seinast asfaldini), on mahakeeramiseks vaja läbida riigi keerukaim ristmik ja sõita veel 5,1 km.

Teekond oleks veelgi keerukam, kui me ei teataks, et naabruses elav kolleeg saab jaamast tulla meie taksosse ja buss ei pea hakkama ekslema pisitänavate rägastikus – kuhu kuluks kindlasti mitu tundi, sest on juba pime öö.

No comments: