Akna taga heinamaal on u 65 künnivarest.
Üritan lehest leida, mis eile raudteesillal juhtus, ja ajaleht ütleb nädalavahetuse lausa mustaks: kahe päevaga sai liikluses vigastada 3 inimest 100 000 elaniku kohta. Eesti mastaabis oleks vigastatuid 43.
Ja neile lillelastele, kes arvavad, et Eestis särab mingi universumi heldusepäike: täna lajatab reaalsus teile kolme raske kirvehoobiga: nätaki ja nätaki ja … [olen kolmanda lingi sinu õnneks kaotanud, kallis lugeja, aga see oli vahest horoskoobiusust ja vt lingitud pdf-is lk 13, või usupimeduse jubeduste pime pooldamine, vt pdf lk 14].
Kõik kolm uudist on küll välja imetud samast töö-tellija-materjalist-uuringust (pdf), mis tehti juba aprillis, aga kõik kolm tulid täna. Paistab, et mu feisspukikontol toimub jälle suurpuhastus (pagulaste teemal võbeleb mõni juba sõbrast tuttavaks degradeerimise piiril).
Aga seda tasakaalustab leid operabase.com-ist, sest üleval on Pariisi ooperi järgmise hooaja mängukava ning selle esinejaist silmi üle lastes märkan, et detsembris etendub Berliozi La damnation de Faust, kus on Sophie Koch ja Bryn Terfel ja – kui hästi läheb (kaks lauljat vahelduvad eri etendustes) – ka Jonas Kaufmann, ning märtsis Die Meistersinger von Nürnberg, kus Hans Sachs on Gerald Finley ja Eva on Julia Kleiter. Nagu siin alles neljapäeval kirjutasin, on Gerald Finley ja Julia Kleiter lemmikeimast ooperilauljaist need kaks vähest, keda ma laval oma ihukõrvaga kuulnud ei ole, – ja nüüd siis saab neid kuulda laval samas tükis ja koguni korraga. (Sophie Kochi nimi tundus kuidagi väga tuttav, aga järeleuurimine selgitab, et ta siiski ei olnud see daam, keda nägime tükis Der Rosenkavalier ja Richard Straussi soololaulude kammerkontserdil; ta vist oli veebruaris 2014 Pariisis nähtud ooperis Werther.) Terfel laulab Berliozi teoses ilmselt Méphistophélèst, nagu ta tegi juba (plaadilt nähtuna) Gunoud’ „Faustis” (vat ei teagi, kas samasuguse ootamatu kostüümipöördega). Finley Hans Sachs on nähtud Glyndebourne’i festivali plaadilt.
Kuidagi juhuslikult leian, et eelmise nädala lauluõhtu bariton ei olnudki linnateatri näitleja, vaid Hollandi päritolu Austria kogenud ooperilaulja, dirigent ja saksofonist. Sopran siiski oli.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment