9.6.15

T, 2934. päev: Hugo Wolf, Italienisches Liederbuch

Hommikul on männiokstel rähnipere (m, f, juv). See juv (kes mütsivärvi järgi on noorem kui laupäeval hukkunud juv) ei saa veel maailma asjadest korralikult aru, näiteks on ta nõuks võtnud trummeldada rõduääre plekki.

Ämma juubelile kast kohalikku vahuveini. Oleme selle veinikooperatiivi toodangut saatnud mööda maailma laiali omajagu ja nad hakkavad kutsuma meid juba üritustele.

Haruldasematest lennukitest näen täna lennuväljale lähenemas Türgi lennuväe C-160 Transalli (numbrit ei näe, sabal lippu näeb).

* * *

Õhtul teater. Oleme kohal tund aega varem. Tükk kestab 1 h 5 min, vaheajata.

Mõningase paha üllatusena on puhvetis laotud lauad seina äärde ja toolid (14 tk) pandud nelja ritta, vaatega kõnepuldi poole. Esineb naaberlinna Wagneri-seltsi tegelane. Algul oleme meie ainsad kaks kuulajat. Ettekande pidaja käib kaks minutit enne poolt ära, pakun radikaalset lahendust, et ka meie võiksime vahepeal haihtuda, et tuleb tagasi ja kuulajaid ei ole üldse!

Vahepeal lausa visatakse eelmise rea otsa kaks kohanäitajat (vrd Immanuel Kant ja luukere*).

Saab teada Hugo Wolfi raskest elukäigust ja meenutatakse XIX saj tähelepanekut, et Schumannil, Schubertil ja Wolfil oli kõigil süüfilis ja nad olid kõik edukad soololaulu-heliloojad, mida E pärast vaikselt täiendab, et miljonitel teistel oli ka, aga nad ei olnud.

Lavakujundus koosneb kahest lammutatud kabinetklaverist. Mõtlen, et palju teatril ikka näitlejaid on, kes suudavad laulda tund aega järjest. Varem ei ole ma teatris 1. reas nagu uinunudki.

Meespeaosalisel on n-ö spanjelisoeng, teone esineja on suht kole ja suht väheses rõivis naisterahvas. Klaverimängija on viks ja kõik oleks kena, kui tal oleks muu soeng kui Beavise soeng.

Tükk erineb kontserdist, kus lihtsalt seistaks ja lauldaks, selle poolest, et laval on olemas valgustus, kujundus ja liikumine. Viimane koosneb peamiselt kunstilisest jalutamisest. Bariton ronib kaks korda kõhuli klaveriraami peale, mis jätab mulje, nagu ta üritaks .......
 
Sopran jalutab esimest korda lavale, üll noodilehtedest kleit, mille bariton kohe kiiresti ära rebib (all on teine kleit), aga jõuab siiski meenutada modernballetti Rootsi kultusfilmist Picassos äventyr (vaadake, see on tervikuna YouTube’is, ja kui te olete selle balletikoha ära näinud, siis teate, millest räägin).

* Immanuel Kant pidanud lugema tudengitele loengut, aga kohal olnud ainult üks tudeng. Kant teatanud, et ühele tudengile ta loengut ei loe, ja läks tõi teiseks kuulajaks kõrvalt toast luukere.

No comments: