26.8.08

T, 778. päev: O on ümmargune

Sügis on käes ja aeg lõpuks ka mul sisse logida uuenenud õpisüsteemi oma juhendatavale kursusele, mis olevat olemas, aga täiesti tühi, st taastamata. Muidugi läheb nii, nagu kardetud – süsteem teatab, et mu salasõna on vale, ning kui püüan lasta endale saata uue salasõna, küsib süsteem salaküsimuse, mis vihjab salasõnale, aga mulle ei meenu kuidagi, a) mis on selle vastus, b) kas üldse vastust oligi, c) kui vastus oli, siis mis sõnastuses. Kokkuvõttes tähendab see, et kirjutan süsteemi ülalpidajale ja palun saata mulle uue salasõna.

Leian juhuslikult, et mingi dokumendi impressumis on saadud inglise teksti European Commission, DG Justice, Freedom and Security, 2004 eesti vasteks Komisjon, õiguse peadirektoraat, vabadus ja julgeolek, 2004. Mets ja maa saavad meitele, jah.

Canon teatab, et sai mu kirja kätte. Ootame.

Pooleteist nädala tagune käik siinmaa linnuste makettide väljapanekut vaatama on mind taas innustanud jätkama siinmaa keskaegsete linnuste märkimist Google Earthi kaardile. Peale maketinäituse innustas ka see, et tagasiteel rongis näitas E äkki üles orunõlvale ja teatas: „Näe, linnus!” ning mul oli jube piinlik, sest ma isegi ei teadnud, et seal on linnus, rääkimata sellest, mis selle nimi võiks olla. Sügisesed matkaplaanid on seega selgemad, paljud siinmaa linnused on veel läbi käimata.

Kaardile märkimist takistab see, et ma olin maketimuuseumist üldiselt nii halval arvamusel (maketid olid lihtsalt õudsed), et ma ei teinud ühestki linnusekaardist pilti, raamatut ei ostnud (huvitav, mispärast muudes kui saksa- ja eestikeelsetes linnuseraamatutes ei taheta trükkida põhiplaane?) ja internetis täielikku loetelu ei ole. Või kui ongi, siis kas segamini täiesti uusaegsete lossidega või selliste lossidega, mille kohal oli keskajal linnus, ent mis lammutati lossi ehitamisel jäljetult ära.

Õhtul vaatan läbi väga halba referaati. Usun, et kirjutaja mõtles kirjutada midagi enneolematut, aga olgu rahul sellegagi, mida ta selle eest sai. Järgmine aasta peab juhendisse sisse kirjutama, et sihilikult pealkirjast mööda kirjutatud referaadid saavad sisu eest 0 punkti.

No comments: