15.2.14

L, 2493. päev: uued sõnad

Kulutulena levib teade EKI anagrammirobotist. Saan endale mitu uut kirjanikunime (üks skandinaaviapärane, teine läti-prantsuspärane ja kolmas eestipärane) ja mitu romaanipealkirja. Skandinaaviapärasest nimest selgub hiljem, et sellise nimega oli muiste üks Norra sportlane.

Näikse, et robot otsib anagramme sõnaloetelust (link – Achtung! see on väga suur tekstifail), kus sees tundub olevat mingil ajal ajakirjandusest läbi jooksnud sõnavara koos paljude pärisnimedega. Nii et kelle kooliõpetajate nimekaimud on sel ajal uudisekünnise ületanud, need pika ninaga jäävad.

Seega hilinenud kättemaksu asemel anagrammige parem kõnekäände (mis ei saa olla väga pikad):
  • tuhat ja tuline = lihata unejutt, Tuletati Juhan, jalutati hunte, tulijana tehtu, huulteta janti, Tuttle huinjaa, Juhani tualett, tulijate hunta, juht tualetina
  • seda Juhan ei tea = Ateenia jahedus, ede saatejuhina, esinejate hauad, teaduse ajanihe
  • tee tööd töö ajal = teletöötaja ööd, eeltöö töötajad
Või tänavanimesid – pühendatud kõigile, kes seal elavad, töötavad või hängivad:
  • Raekoja plats = Spartak jaole, petaks Rajalo, erastaja kolp, paljaste orka, part oskajale, oleks parajat, lapates korja, ostjale praak, Karjala poest, sarjale topka, projekt aasal, kaares pojalt, plaate korjas, jalaka poster, kopter salaja, Karja apostel, paljasta koer, peaarst Kolja/Kaljo, kartsa pojale
  • Sõpruse puiestee = Perseuse õpetusi
  • Viru väljak = vilju kärva, järku valiv, jäik valvur, kruvi välja, kuival järv, karjuv väli, värvi kalju
  • Juhkentali tänav = jätka vahetunnil, tähtajaline vunk, jännata lehvikut
  • Lossi plats = solist laps, sops tallis, sots pillas, pass tollis, lapist loss, sall postis
  • Tallinna toomkirik = kontrollimata kiin
  • Nevski katedraal (siinse loo kirjutamise ajal on inglise Wikipedia pannud selle koleda vaate päeva pildiks, võeh) = kavand rikastele, kirvest Kanadale, enklaavist kraed, visake deklarant, keelataks virnad, renditakse Valka, Kalev tarandikes, kavandaks teleri, kirevalt andekas, vanakese taldrik, karnevali katsed, tervendaks Kaali, kasvandikel tare, rikkalt avanedes, variant kakeldes, Dante kavaleriks, rakendati valeks, kastan klavereid, ekraanid talveks, veerandil kataks, kevadel ratsanik, kavandas elektri, elanik karvadest, vakatan keldreis, telkides karavan, vaikselt rakenda, arendatav ekslik, kenade kvartalis, kantaadi velsker
  • Lasnamäe kirik = rikkamale näis, märkisin laeka, käin reklaamis, näilik armsake, kriminaal käes, äris lakkamine, karmi käsilane, Keilani märkas, ärkamine Iklas, märkasin laike, näris kemikaal
  • Narva maantee = vanemat naera, enne avaramat, vete rannamaa, teravam naane, Vantaa maneer, vanaema Ernat, taevane maran, naerev ataman, anname terava
  • Tartu maantee = aruta teemant, rutta teemana, arutan etemat, teen raamatut, nutame traate, aarete mutant
  • Lenini puiestee = teenelise piinu, peietele sinuni, eepiline inetus

* * *

Täna algab seajalgade ehitus: siga saab tallad (üks labajalg tuli kannast liiga lühike, see saab kannapikenduse). Tehnika on selline, et katan tööpinna HDPE-kilekotiga (PE on teadupärast materjal, kuhu midagi külge ei kleepu) ja katan kontuuri sisemuse rohke metalli-epoliimiga, kuhu peale tuleb labajala pikkuses üks 5 mm sidumistraadi jupp ning teine, lühem teise sõrga. Lasen rahus kõveneda, pärast on tald sile ja jalg enam ei kõigu. Kummast jalast saab kumb, veel ei tea. Täna ja homme kordan protsessi mitu korda. Pärast saab lõpliku kuju anda kas epo- või tavalise kitiga ning siis lihvida labajala õigele kujule. Mida raskem, seda sea stabiilsuse huvides parem. Sea raskuskese on praegu umbes pea keskjoonel kärsa kõrgusel, mis tähendab, et kere kipsmarlikatte kivistumise ajal seisab siga kärsali, kere õhus. Väga mugav!

Sea kõrvadest meenus öösel, et joonis, mida ma kasutasin, oli teistest vaadetest 20% suurem ja ma jätsin selle kõrvade tegemisel arvestamata, nii et sea küljes näevad kõrvaraamid välja nagu suured kapsalehed. Teen uued, korrigeerides joonise 1,44 (1,2^2) korda väiksemaks; kõrvad tulevad imelikult pisikesed, kuni mõistan, et pidanuks joonist vähendama ikka 1,2 korda. Kõrvade põhja materjali veel ei tea (see peaks olema veidi elastne), nagu ka mitte saba materjali (sinna on 5 mm traat liiga jäme).

* * *

Külastan „uut” poodi viis bussipeatust edasi. Äge!

No comments: