19.8.09

K, 1069. päev: näitemäng merel

Kui juhenditaolises tekstis (mis ei ole õigusakt) on kaks lauset, mis kõlaksid eesti keeles paremini ühe lausena, kas on sünnis liita need kokku? Minu arust on, aga kolleegi arust mitte, sest siis ei saa ju tõlkemälu kasutades aru, mis seal peaks olema, ja pooldab kirjapilti, kus esimese lause lõpus ja teise lause algul on kaks korda järjest keelt murdev väljend. Soovitan seda öelda häälega, et siis näeb, miks ma laused kokku tahan liita ja asendada keeruka väljendi teise korra asesõnaga mis. Esialgu ma ei lasku arutellu, et lausehaaval tõlkimine ei ole palju parem sõnahaaval tõlkimisest, ega maini nn tõlkemälu-pimedust, kui tõlkija näeb ainult seda lauset (või lauseosa), mis parasjagu tõlkemälus lahti.

Aga ma ei tea, kas see aitab. Isegi toredatel inimestel on mõnikord kangekaelseid seisukohti, et räägi või seinaga, aga asi ei muutu, nagu mul see, miks ma võtan mõnikord heaks kirjutada alla 10 täisarve numbritega.

Õhtul töömajast bussipeatusse koos kolleegiga, kelle jutt on stiilis, et „üks on laisk ja teine on loll ning mina pean üksinda rabama”. Siis saan teada, et praegu olevat õhus palju spoore ja ta veetnud nädalavahetuse suletud akende taga toas lebades.

Kõrgmetsa maksimarketis. Tinti ja aiaosakonnas uurimas, mis lilli neil on (ei ole, silitan pisut potikadakat, pean uurima, äkki on mõni kääbussort, kui ma just ei taha avada puulusikate ja kuumaaluste valmistamise kodutööndust). Sirvin veidi ka tarbetarkvara riiulit, et äkki on neil mõni uuem videomonteerimisprogramm, millega saaksin lindil vedeleva Le Bourget' video lõpuks valmis monteerida, aga ainus, millest aru saan, on aastast 2005 (mul on kahtlusi, kas mu iidne vana, mille plaat on kuskil alles, Vistas ikka jookseb). Aga aastal 2005 ei olnud Vistast veel kõssugi, nii et tulen tulema ainult virna konnapildiliste tintidega.

Palav on; varesed istuvad, nokad lahti (=linnul on palav). Näiteks istub akna ees oksa peal ligi pool tundi noor vares ja puhastab sulgi.

* * *

Ja et mida ma arvan päevakajalisest MV Arctic Sea loost? — Ruhnu karu mäletate? Ehk siis mu arust on selles sama palju tõtt kui selles, et tõesti ujus Lätist Ruhnu karu, müttas väikesel saarel mitu kuud ringi nii, et keegi ei näinud, ja siis ujus Lätti tagasi. Usu kasvõi, et tegelikult ronis Rootsi vetes laevale Ruhnu karu, mis asjaolu tuleb raske hämamisega igati varjata.

No comments: