8.12.09

T, 1163. päev: seagripi vastu vaktsineerimas

Maja liftis muide ei ole signaali täna kohe üldse, sest Eesti telefonile tuleb majast väljumisel sõnum, et tere tulemast sinna-ja-tänna, kõne Eestisse maksab nii ja vastuvõetav kõne naa palju.

Meditsiiniteenistus on kolitud diagonaalis linna teise serva, linna ümbritseva kiirtee äärde, põldude vahele, bussipeatus hulk maad linna pool, uks muidugi maa pool. Nagu kunagi ähvardatud, oleks sinna kiireim tee vast rulluisk, kui saaks sõita sõiduteel, mis 1. juunist 2008 on siinmaal liikluseeskirja parandusega keelatud, just nagu siinmaal oleks tänaval rulluisutamine kole komme, mida tuleks välja kitkuda. Buss sõidab sinna mõistagi kolmveerand tundi; liinide viimatise ümberkorraldamisega pandi küll 18. buss käima Kirikmäelt otse sinnakanti, aga ega see siis sinna majani vii, kus on meditsiiniteenistus. Ikka tuleb ümber istuda ja ikka on busside vahel 15 minutit. Telefoni andmeside ei tööta (eile õhtust saati) ja Google Maps seega ei avane, nii et ma päris täpselt ei orienteeru, kus olen. Igatahes kunagisest haldusosakonnast sealkandis sõidab buss umbes kilomeetri edasi. Lõpp-peatus ongi vajaliku maja juures põllu ääres, siis läbi vihma ümber ulatusliku haralise maja maapoolsele vastasküljele, kus on peauks. Kohale jõuan umbes 10.25, kutsele oli märgitud „10.00–12.00 (täpselt)”, mis see ka ei oleks.

Valvelauast juhatatakse kohale. Meditsiiniteenistus on pika koridori otsas, vahepeal tuleb minna korrus allapoole (kusjuures lift (ma ei leia algul treppi üles) on sihuke, et vajutad korruse, kuhu soovid, enne sõitu ukse tagant). Nii kui vastuvõttu jõuan, hüütakse, et kellel oli vaktsineerimine. Keegi ei ole järgmine. Teatan, et mul on; kästakse täita ankeet (et kas olete haige või rase või allergiline), siis kutsutakse sisse ja tehakse prits ära ning kirjutatakse tehnilised parameetrid mul kaasas olevasse vaktsineerimispassi. Siis tagasi bussile ja ainult kolmveerand tunni pärast olengi tööl tagasi. Küll ikka on tore, et üheainsa talituse ümberpaigutamisega võimaldatakse inimestel tööajal sedasi end tuulutamas käia!

Millalgi minu äraolekul on käinud GLS pakki toomas, aga nähtavasti on valvelaud saatnud nad pikalt. Kui tore, eksju. Ei mina mäleta iga kord eraldi meili saata, et pai valvelaud, palun võtke pakk vastu, isegi kui ma sel hetkel telefonitoru haaramise kaugusel ei istu. Fotopood kirjutab ja küsib, kas see vastab tõele, et saadeti. Tavaliselt (kahjuks peab kirjutama selle sõna) saadab valvelaud meili, kui on paki tagasi saatnud, aga seekord ei kippu ega kõppu. Peaks sellest kuhugi kaebama, samuti sellest, et asutuse valvelauas (teisiti kui maja valvelauas) on viimasel ajal ainult umbprantsuskeelsed inimesed.

Lõunamaine bussijuht laseb mu peatusest rahuga mööda. Kui mitu inimest karjuma hakkab, peatub täpselt maja ees.

Valmib jõuluks lubatud pildialbumi makett. Valik kahaneb 185 pildilt 80-le ning ühtlasi saab paika järjekord ja iga pildipaari ilme.

No comments: