15.6.08

P, 719. päev: unenägu kui elu

Näen koguni kaht siinse eluga seotud unenägu (siinset elu ma muidu unes ei näe).

Ühes oli kooliaegne sõber T, keda ma ei ole kohanud hiljem kui aasta-paar pärast kooli, hakanud tõlkijaks ja oli kuidagi meie välistõlkija või mu õpetatava kursuse magistrant ning pahandas selle peale, et ma olin tal iga tarindi „sest, et” (blablabla, sest, et blablabla) märkinud komaveaks, kuigi sidesõna et ette ju pannakse koma. Seletasin siis, et sest et on kinnisväljend, kuhu vahele koma ei panda, vaid ette (blablabla, sest et blablabla), ja selliseid kinnisväljendeid on umbes viisteist, mis on üles loetletud isegi eesti keele käsiraamatus, vaadaku sealt, kui mind ei usu. „On või?” imestas T ja oli edasi uskmatu. Siis tekkis kohale – deus ex machina – autoriteetne eesti filoloog H, kes seletas pikalt ja põhjalikult, miks on see nii ja mitte teisiti.

Teises siinkandi eluga seotud unes läks kohalik eesti selts ekskursioonile Koplisse. (Unenäo põhjus on see, et kuigi täna on eesti seltsi matk, ma sinna minna ei saa, sest mulle tuleb ülehomme proua külla ja ma pean saama korteri külalisekõlbulikku korda.) Sõitsime trammiga, Viru väljakul läksime Kopli trammi peatusse. Imestasin, et miks nii, tänapäeval peaks ju olemas olema ka tramm nr 5, mis sõidab Pärnu maanteelt otse Koplisse, aga ju vast olime istunud Tõnismäel Kadrioru või Lasnamäe trammi peale. Tahtsin teha pilti, kuidas me trammipeatuse poole läheme, aga juba Kopli trammi peatuses seisis suurte summadena Kopli asukaid, tumedad odavast kunstnahast tagid seljas, sõid sihvkasid ja vahtisid meid ähvardavalt, nii et targem oli hoida fotokas kotis.

Ja oh paganas, inglise Wikipedia päeva artikkel on just sama koleraamat, mille saksa tõlke ma ükspäev läbi sain ja võin masohhistlikule huvilisele tasuta ära anda.

Õhtuks on korter seisundis, et ruumi on äkki väga palju.

Olen varustunud luureteabega, et täna mängivad portugaallased jalgpalli, kuid maja on imelikult vaikne. Saan hiljem teada, et kaela said.

5 comments:

v. said...

Tramm number viis oli kahjuks eksperiment, mis töötas umbes kolm kuud. Oi, kuidas ma sellest olen puudust tundnud - saaksin sellega 13 minutiga tööle (praegu 25) ja hommikune uni on teatavasti ülimagus, ka väikestes kogustes...

AV said...

Jah, vat kui ma seda oleks ka unes teadnud...

See, et Tondilt Koplisse trammi ei käi, oli aastakümneid täielik müsteerium, sest isegi rööpad on olemas. Siis üürikeseks ajaks võitis mõistus Tallinna linnavalitsuse. Huvitav, mis oli trammiliini kaotamise põhjendus? Et takistab autode liiklemist? Et loob tänavaliiklusse autojuhtide arvelt tühja ruumi juurde (sest trammisõitjad ei saa ju samal ajal istuda ühekaupa autoroolis)? Et milleks ikka vaja pääseda Pärnu maanteelt Balti jaama või Koplist Tondile?

Aga tegelikult ma üldse ei imesta; ärakaotamise aegse linnapea parteilisus ei ole oluline &ndas; ega siis Talinna juhi mõistuse hääl! ☺

v. said...

Minu meelest avalik retoorika oli see, et liini kasutas vähe inimesi - ja tegelt hommikuti läks ta kesklinnas tühjaks küll mo mälu järgi. Samas Tartu maantee remondi ajal (suvel 2006) pandi käima liin 6 (erines liinist 5 vaid lõpp-peatuse osas vist) ja siis oli küll täitsa palju rahvast koguaeg.

AV said...

Täpselt sama retoorika oli ka Eesti kitsarööpmeliste raudteede sulgemisel (ise ma neid ei mäleta, kuigi vanemad väidavad, et ma olla imikuna kitsarööpmelises rongis kaasas olnud). Et sõiduplaanid tehti võimalikult ebamugavaks, nt kirjanduse andmeil hakanud Viljandi-Mõisaküla-Pärnu rong väljuma hommikul kell neli – ajaleht muidugi pasundas, et hommikul seitsmest juba Pärnus! – ja Pärnust väljus tagasi kell üheksa õhtul – ja ajaleht kiitis takka, et mõelge, patisaksad, saate veeta kogu päeva rannas! Ning kaubaveod kahanesid põhjusel, et Eesti-välistele firmadele teatatud, et asjaomane raudteeliin enam ei tööta, saatke kaup teise jaama.

Siis sai näidata, et vohh! keegi ei sõida ja kaupa ei veeta, võib liini kinni panna.

v. said...

Nojah, nagu öeldakse, et loll on see, kes vabandust ei leia...:-(