8.12.15

T, 3095. päev: suured ja väikesed linnud

Tänahommikune saavutus on dešifreerida ühelt rootsiaegselt Kuressaare aruandeplaanilt (KA 0406:28:002:022, 1706) muldkindlustuste nimed (teema algus on selle jutu lõpus). Näeb, et bastionid nimetati suurte, raveliinid väikeste lindude järgi:
  • Põhjabastion: Tranan (Sookure; taaniaegne Kiriku bastion)
  • Läänebastion: Höckan (Kulli; taaniaegne Veski bastion)
  • Lõunabastion: Örnen (Kotka; taaniaegne Roomassaare bastion)
  • Idabastion: Swan (Luige; taaniaegne Aia bastion)
  • Kirderaveliin: Dufwan (Tuvi)
  • Looderaveliin: Wipan (Kiivitaja)
  • Ehitamata jäänud edelaraveliin: Nächtergalan (Ööbiku)
  • Kaguraveliin: Swalan (Pääsukese)
KA 0406:28:002:022, 1706

Samast on ühes Aluve koostatud arhiivileidude ürikus ka selline ülevaatlik tabel:

K. Aluve 1970, ERA T-0-76.1.1138, lk 18

* * *

Kutsun endise ja praeguse toanaabri pidusse.

Ühtlasi küsin ühelt kaugemalt töökaaslaselt tagasi ühe kevadel laenatud filmi, mille peale laenaja küsib vastu, kas ma seda saanud siis ei ole, ta toonud selle ammu tagasi. Viisakalt vastan, et ega kindel olla ei saa, et äkki olen kuhugi pistnud ja unustanud. (E: filmi meil ei ole). Ehk siis küllap laenaja on andnud filmi kellelegi edasi või ära kaotanud, aga nüüd ei mäleta. Inetu lugu. (Aga plaadi sain lõpuks kätte. Lugu oli selline, et kinkis selle eelnimetet endine toanaaber ja kätte tõi see teine töökaaslane; see küsis üleandmisel, kas ta tohib seda pärast laenata, ta ise seda näinud ei ole; no pärast selgus, et unustas, et mu eelmine toanaaber oli andnud plaadi mulle, ja andis selle tagasi talle. Pidus sain selle plaadi kingiks teist korda.)

Unustamisest: loen bussis naaberlinna uusaja muististe raamatut (samast sarjast kui naaberlinna toomkiriku ja keskaja raamat) ning tuvastan, et naaberlinna teater on riigi vanim tegutsev teater. Räägin seda suure uudisena E-le, kes vastab, et aga ta teab seda juba, ma olevat talle seda juba öelnud. Mina vastu, et ei saa olla, ma alles ise täna lugesin!!

Tuleb teade, et esimesel uuel omanikul on kontserdipilet juba käes.

No comments: