22.11.13

R, 2408. päev: reede

Saksa keeles saame teada, et prantsuse keeli öeldakse purjus inimese kohta, et ta räägib poola keelt.

Siin on jäänud rääkimata, mihukest silti nägin oktoobris. No eks prantslased kõneta tundmatu soolise koostisega kuulajaskonda sõnadega mesdames, messieurs... isegi siis, kui silt ripub meeste kemmergus. Keegi tarkpea oli sekkunud ja sealt daamid maha kriipsutanud.

Prantsuse keeli on täiesti välistatud mitme inimese kõnetamine teistmoodi kui sõnadega mesdames, messieurs isegi meeste kemmergus. Mahakriipsutus ei ole minult. Foto 20. XII 2013

Keelekursusel on juba esimesed langenud: kui olen kohaloleku lehele teinud enda nime reale reede lahtrisse risti ja lehe edasi ulatan, märkan, et ülal on kaks-kolm nime punase pliiatsiga maha tõmmatud. Näen aga seda liiga hilja, kui nimekiri on minust juba üle meetri kaugemal, nii jääb nägemata, kes täpselt ja kas ma teda ka tean. Kohal käiv seltskond on stabiilselt sama, kedagi nagu kadunud ei ole. Keeltekooli kord on karm: kes üle poolte tundidest puudub (jooksva arvestuse järgi), see koha vabastab. Mina olen seni käinud kohal 100%.

Õpime omandatud sõnavara külge kuuluvaid adjektiive ja kursuse kaks noorimat õppurit (kahtlustan, et vähemalt üks käib neist alles koolis) tegelevad sellega, et sõnastiku abil sõimavad üksteist.

Meieni jõuab kole uudis Riia poevaringust, mul tuleb esimeseks pähe klassikaline Hyatt Regency rõduvaring (1981), kus projekteerimine oli OK, aga ehitaja leidis, et mis me pika poldi ikka paneme, paneme parem kaks lühikest (mis tulemusel toetus mutrile kaks korda suurem koormus ja kiskus mutri talast läbi).

No comments: