1.10.11

L, 1718. päev: päike

Ilus ja soe laupäev. Käime linnas jalutamas, mul on kaasas statiiv ja panoraampea, teen panoraami (mis küll päikesevalguse ja varju terava kontrasti tõttu eriti ei õnnestu) vanalinna servast. No nüüd tean, et sarnaste valgustusolude korral (päikesepaiste + vari) tuleks üksikpildid võtta automaatse särituse järgi; ma võtsin päikesepaiste järgi, seega on vari alavalgustatud. Üksikpilte läheb vaja 360° × 180° panoraami jaoks 38 tk. Panoraamile jäävad ka müürinurgas kusev härrasmees ja tema auto number.

Suveniiripoe aknal. Pikad mõtisklused ja konsulteerimine spetsialistidega on pannud arvama, et see siiski on kohutavate vigadega Fw 190, mitte nt Zero või mõni Itaalia lennuk, mida ma ei tunne. Mu arust on suuri vigu vähemalt 15; eriti lahe on, et nokapealsed kuulipildujad on suunatud lenduri poole...
Pärast iiri pubis söömas (alguses tahtsime süüa selle kõrval restoranis, aga seal ei olnud vabu laudu), mõeldes, mis hirmus haigus võib olla kelneril, ja siis loodusmuuseumis, kuhu on ilmunud uusi topiseid. Sain uue feisspukiportree. Muuseumis ikka kogu fotokraam (sh statiiv) seljas, sest need ei mahu kappi.

Siis (ikka kogu kolaga) Kõrgmetsa maksimarketisse. Teel bussipeatusse ummistab tee võõramaine noorpaar ja, arvestades õlal rippuva statiivi üldist ilmet, arutame, kas sobiv röögatus statiiviotste selga vajutamise saateks oleks „Schnell, schnell!!” või „Hände hoch!!” – ETV2-st tulevat jälle kapten Kloss.

Õhtul avaneb aknast oru vastasperve metsast selline vaade:

Teist korda näen ja esimest korda pildistan. Päris elus võib lind olla ka mujal kui kirjutatakse raamatus.

2 comments:

AV said...

Esimese pildi juurde. Mudeli rasked vead: propeller valet värvi ja vale kujuga; paneelidevahelised uurded liiga laiad ja sügavad; osadest uuretest on saanud lausa latid; tiivad allapoole; nokapealsed kuulipildujad on suunatud tahapoole; tiiva all on telikuluuk kohas, kus telikušahti ei ole; tiiva all on pommiklamber kohas, kus see jääks ette teliku sissetõmbamisel; tiivapealne rist on vales kohas; kabiinikupli raamistik on täiesti vale; kerel on tiivapealne rist; Idarinde kollane rõngas oli teises kohas; tagaratas on liiga suur ja liiga madalal. Värvuste, moondeskeemi, ristide stiili, haakristi puudumise, kiilu kuju (neid oli Fw 190-l mitu), tiivakuulipildujate paigutuse ja katete ning mootorikatte külgmügarate asetuse üle ma sõna ei võta, aga kõhutunne ütleb, et see kõik on suvaline. Mudelivõistlusel saaks selline mudel 0 punkti (120-st); madalaim punktisumma, mida kunagi näinud, oli 7, mis mudel oli ehitatud vähemalt väga hoolikalt, kuigi unustatud värvimata.

AV said...

Oh ja telikuluugid on tagurpidi.