
Vitraažide pildistamisel selgub mitu asja:
- Käsirežiimil eksponomeetri täppmõõtmise järgi seatud säritus on väga täpne, aga 120 mm (192 mm efl) on ikka väga pikk fookuskaugus ja selliseid vitraaže / nii palju liikumisruumi suurt ei ole, mida sellega sihtida.
- Suurema fookuskaugusega läheb sellel objektiivil ava veel väiksemaks, proovida ei ole mõtetki.
- 120 mm asendis oleks ideaalne vähim säriaeg 1/200 s, stabilisaator peaks aitama pikemate korral, aga 1/30, 1/50 ja 1/60 s on kõik värisenud. 1/50 s on 4 korda pikem kui 1/200 s, st selle objektiivi stabilisaator ei ole hästi isegi 2 EV ulatusega. Põhiobjektiivi stabilisaator suudab tootja väitel 3 EV (st 1/200 s asemel 1/25 s) ja uutel objektiividel suisa 4 EV (1/200 s asemel 1/13 s).
Mõningaida muida piltisida:




Siis toomkiriku platsi ääres sööming. Tuul on jahe, aga õues ei ole sama melu kui sees. Esimesed 40 minutit istume kelnerit oodates. Söök tuuakse ruttu, arve kah ning isegi arve järele tullakse kohe, nii et lõuna kestab ainult 1 h 10 min. Kole mõelda, kui palju tööaega kaotab terve Prantsusmaa, kui igaüks lõunatab kaks tundi, sest kiiremini lihtsalt ei jõua.
![]() |
Ka kaupmees taob rauda, nii kaua kui raud kuum on |
Kommipoes ei saada aru mu hääldusest „bergamot”; kui karpi näitame, küsib müüja üle, kas „börgömöt”, nagu „Maleva” filmis Söörömöö möhöd.

Siis vaatame üle vanalinna slummitaolise osa järel oleva Saksa värava, mis on ikka kasutusel suure pissuaarina, siis kiire rännak tagasi jaama.
Õhtul külastab aknaalust lehist suur-kirjurähn. Loojangu eel võtan välja binokli, et uurida, mida teevad oru vastasperve puud (kas nende otsas ööbib vareseid), aga näen hoopis, kuidas pisut kaugemal kõrgepingeliinil istub viis metstuvi, roosad pugud loojangu poole kummis, kes vahetavad ühtelugu istekohti ja moodustavad mitmesuguseid 2-, 3- ja 4-tuvilisi rühmi. Võib-olla juhtun pealt nägema matemaatikahuviliste tuvide kombinatoorikaringi koosolekut.
No comments:
Post a Comment