18.6.10

R, 1318. päev: külalised

Koristamine valmib. Olen teinud pisutise valearvestuse: nimelt ei ole sünnis enne kella seitset panna tolmuimejat undama, aga selle tööetapi taga seisab mitu muud. Valmib tähtajaks. Prügikonteineris on terve kiht minu prügikotte. Lustikummuti laadur on nähtavasti Eestis päriskodus, seda ma ei leidnudki (aga USB-laaduriga saab laetud).

Eile oli tööl suvepidu, kuhu mul ei olnud aega minna. Täna küsin toakaaslaselt muljeid. Talle jätnud suurima mulje nähtud jaanimardikas ja ta arvab, et see on teine liik kui jaaniuss. Et rohkem nagu kärbes (glowfly); selgitan, et mardikas (räägin kärbse ja mardika tiibade arvust: kärbsel on kaks tiiba, mardikal neli, kaks kõva kattetiiba ja nende all kaks pehmet lennutiiba). Luban tuua putukate välimääraja, kus nende seosest rohkem juttu (ei ma mäleta kõike). Putukate välimääraja on ilus, praktiline, heade joonistega (hea määraja tunneb ära jooniste, mitte fotode järgi); hiljuti hangitud ämblike välimääraja seevastu on pika jutuga ja värvilised on ainult pilditahvlid, mistõttu selle järgi on liiki määrata keeruline (see läheb enamasti liigini, koos liigi määramiseks vajalike detailjoonistega – peale mõne erandi on sama perekonna ämblikud üldiselt väga sarnase kuju ja mustriga ning erinev on ainult suguelundite kuju, mida näeb alles vähemalt 20× suurendusega). Nädalavahetusel pildiarhiivi korrastades õnnestus selle järgi määrata ühe ämbliku liik, mida pean suureks saavutuseks. Õnneks oli see just taoline erand, kellel on eriskummalise kujuga võrk ja igal liigil eri muster. Võrgu tagant paistis natuke tagakeha, mis oli täpselt õige mustriga.

Teisipäeval tellitud proovipilt on kohal. Üllatavalt ruttu; olin aru saanud, et vähemalt 6 päeva läheb.

Lõuna aeg külalisi linnast üles korjamas (kes seni tegid aega parajaks, kusjuures ma koguni nägin, kuidas nad bussiga mu tööakna alt läbi sõitsid). Avan hoolikalt pakitud pildi ja pettun; nähtavasti olen tellinud päris mitte selle viimistluse, mida tahtsin. Otsingud jätkuvad.

Tööle tagasi minnes käime läbi vallakeskuse postkontorist (on tulnud Amazoni pakk, milles tehnikaajalooraamat Digital Apollo); ühtlasi näevad külalised ära ka vallakeskuse. Ajan külalised postkontori juures bussist välja, ise sõidan pärastlõunaks tööle tagasi (muidugi on tööd rohkem, kui arvasin). Toanaaber väidab putukaraamatu peale, et ta juba ise ka teab, et jaaniuss/jaanimardikas ja tulikärbes on eri liigid. Ennist oli ka väike arutelu, kuidas nende valgus tekib. Sõna kemoluminestsents kuulis ta raudselt esimest korda; võib-olla ta koguni arvas, et hiilgavate putukate tagakehas tõesti hõõgub midagi.

Õhtul korjan külalised linnast jälle üles (koguni nii operatiivselt, et teatan selle bussi numbri, kus peal olen, ja nad tulevad sama peale). Sõidame Kõrgmetsa maksimarketisse toidu järele; tagasiteel tutvume ka Kõrgmetsa endaga.

No comments: