28.9.07

R, 493. päev: toinen casvoi caalimaassa

Udu. Kirikmäe kõrghoonete tipud kaovad pilvedesse.

Täna on viimane päev katsetada üht uuenenud teabesüsteemi, mis lubaduse olen kunagi kerge käega andnud ja senini on olnud piinlik, sest ma ei ole mahti saanud. Katsetan ja leian, et enamik asju töötab ettenähtud viisil, et üks asi töötab nõnda, mida küllap programmeerijad teadsid, aga kasutusjuhendis ei ole, ja et üks asi töötab ettearvamatul viisil – otsingutulemuste kuvamise nupp saadab tulemused meilile – kuhu need saabuvad kaks tundi hiljem. Igatahes olen rahul, et ülesanne – või nagu ütles mu markantne keemiaõpetaja, „ülessanne” (ja pealegi väga pehme s) – täidetud ja et võib-olla tõuseb sellest ka mingi väike kasu.

Õhtul sööki ostma minnes (otsustan aja kokkuhoiu mõttes käia jaama poes, jääb tee peale) käin Pariisi platsil sularaha võtmas [siinmaine pangakaart toimib poes ainult krediitkaardina] ja juhtub midagi ettearvamatut. Nimelt on seal uued turvalised pangaautomaadid, tahavaatepeeglitega ja puha, numbrisõrmistikul kate peal, et kuri mööduja PIN-koodi ei näeks – aga ühtlasi ei näe nuppe ka ise. Klõbistan käsikaudu ja masin ütleb, et valesti sai, proovige uuesti. No proovin uuesti ja tuleb jälle teade, et valesti ja ühe korra saate veel proovida. No ei, aitäh, vajutan katkestamise nuppu ja saan kaardi kätte. Reede õhtu, nagu ikka. PIN-kood on muidu (katteta nuppude korral) nii käe sees, et ega ei mäletagi ähmiga, mis järjekorras kaks keskmist numbrit olid. Muide, elu esimene kokkupuude pangaautomaadiga lõppeski sellega, et automaat sõi kaardi ära (sest ma olin ajanud PIN-koodi segamini).

Ükski Eesti leht ei meenuta, et täna on Estonia huku 13. aastapäev. Inglise Wikipedia meenutab (aastapäevade veerus).

(Inglise Wikipedia päeva artikkel on Soome pühakust Henrikust, millega seonduvas Henriku tapnud talumees Lalli artiklis meeldib mulle eriti see koht, et üks ajalooprofessor julenud väita, et Henrik on ilmselt täiesti mütoloogiline tegelane, ja Köyliö (kus see veretöö olevat 1156 toimunud) volikogu solvus nii, et nõudis ajaloolaselt avalikku andekspalumist. „Taevas tule appi,” nagu Ansip ütleb, jah.)

No comments: