2.4.11

L, 1559. päev: puhkusele!

Õnneks on hommik jahe ja ma ei pea talvevarustuses higistama. Mul on kohvris kaasas koguni sall, pikk aluspesu ja kindad ehk siis olen valmis taluma temperatuuri kuni –10 °C + tugev tuul. Nagu pärast kuulis, toonud ma kaasa kevade, sest Eestis oldud nädala jooksul keeras täitsa kevadeks. Kohver on kerge, sest ette on aimata kanderaskusi tagasisõidul.

Lennud lähevad nii muretult, et kui käesolev blogi koosneks ainult lennukisõiduelamustest, tuleks blogi üldse kinni panna.

Esimesel sõidul on Hamburgini selge ja kaarega sõit (marsruut väldib aktiivse NATO lennuväebaasi õhuruumi, järeldan pärast) läheb üle mitme saksamaise suure pruunsöekarjääri, sh ka selle, mis saanud selle energeetikaliigiga seotud laamendava maakasutuse sümboliks. Luban tuumaenergiavastastel järgmised kaks pilti välja printida ja mõtlemiseks seinale panna. (Täpsustan, et pildil olev lennuk ei ole maapinnal, vaid hea mitme kilomeetri kõrgusel õhus; skaala mõttes pange tähele hoopis hiiglaslikke rootorekskavaatoreid, mida on pildil mitu.)

Tagebau Hambach
Tagebau Garzweiler.
Elektrijaama heitvee tõttu on kohalikus ojas aasta läbi nii soe, et saksa Wikipedia teatel elab seal troopilisi liike.
Fehmarnbelt. Tuulikud hakivad udu.
Kopenhaagenis on tore, nagu alati (v.a jõululaupäeva õhtul, kui selle on sisustanud lubas-küll-ei-lennand-aga-Air Baltic).

Tallinna sõidu eel ja lennukis istub mu kuuldekaugusel koolinoorte ekskursioon, kes nähtavasti saabub Sädemete saarelt. Saan teada nende eluolust ja eraelust teada rohkem kui tahaks, ka mitmesuguseid isikuandmeid. Lennuk on uus Eesti Õhu mis-siis-et-lennuväljal-viib-lennuki-juurde-toru-meie-jalutame-ikka-õuest-läbi-tüüpi lennuk, köharohutaolise registreerimistunnusega ES-ACC. Hoolimata põhjalikest internetiotsingutest ei ole ma leidnud, kumb kahest lennukist (ES-ACB või ES-ACC) on Lotte ja kumb Brüno. (Aasta hilisem lisandus: ACB on Bruno ja ACC on Lotte.) Selle lennuki trepi ühildamatus reisijatrappidega on ette kujutamata jätmise hea näide. Pange jah käima Moskva vahet ja siis ärge imestage, miks Vene ärimehed Eestisse sõita ei taha.

Talinas ilmub minu kohver lindil suisa esimesena. Ma esti ei märkagi, siis näen sinist silti ja raban kaasa ning alles õues kontrollin peidetud nimesildilt, kas on ikka minu käekiri.

No comments: