16.9.06

L, 185. päev: matk

Kella üheni tihe udu, seejärel natuke hõredam udu:

September

Kuidas täna targemaks sain:
  • kui uurite järele sõidu- ja ümberistumisplaani, kulub peale ümberistumiskohtade ja mahatulemiskoha meeldejätmise marjaks ära ka bussinumbrite meeldejätmine ja ümberistumispeatuste asukoha väljaotsimine. Ja lugege peatusi ikka üks-kaks-kolm-neli, mitte null-üks-kaks-kolm-neli. Ja uurige järele, mis peatus on kus. Nimelt sattusin vale bussi peale, mille tööpeatusest "neljas" peatus oli "kolmandast" umbes kolm kilomeetrit mööda kiirteed edasi;
  • kui uurite kaarti, pöörake tähelepanu ka reljeefile. Isegi reisikirjelduse "väike tõus" võib osutuda mitmesaja meetri pikkuseks ja kohati väga järsuks võitluseks Maa külgetõmbejõuga. Igatahes võin ma nüüd uhkustada, et olen 380 m pikkusest 10% tõusust üles rulluisutanud. Tagantjärele tarkuses sõidaks ma sellest kohast mööda, edasi mööda maanteed, mägistele põlluteedele keeramata;
  • et järsust nõlvast saab rulluiskudega edukalt alla tee kõrval rohu peal jalutades;
  • et maanteel on võimalik rulluisutada, eriti vasakus teeservas ja vastutulevate autode eest varakult teepeenrale tõmbudes, sest paremal pool saab auto tulekust teada ainult kuulmise järgi ja kui autojuhi heaks hoogu mitte anda, lõpeb hoog just siis, kui auto on kõrval ja/või jõuab selleks ajaks kanalisatsioonikaevu restini, mille pilud on sõidusuunas;
  • ja et teed tuleb hoolikalt jälgida ka elumajade vahel, sest kiviparketis võib olla rulluisutamatuid krobelisi kohti;
  • ning võtke kaasa ka need kaardilehed, mis jäävad reisi alguspunkti ja elukoha vahele ning mida normaalse plaani teostudes vaja ei ole – aga vastasel korral küll.

Bussi peale korteri juurest umbes kell neli, S-mäel veidi enne poolt viit. Alguses umbes 3 km jala, hea, et olen enne hoolikalt kaarti uurinud (leidsin Internetist selle rattamatkatee üksikasjaliku kirjelduse), kaart on silme ees ja hiljem jõuan vana raudteetammini, millel algab jalgrattatee. Paigaltvõtt kell 17.07. Maastik on ilus lainjas, kuigi udu tõttu palju näeb vast kilomeetri. Vaiksetel põlluteedel on asfalt kohati halb, aga õnneks mitte pinnatud. Kell 18.26 jõuan ühel põlluteel languni, mis kaardi järgi jätkub põõsa taga pikalt ja järsuna (püstsuunas veel 50 m allapoole) ning adun, et ma ei jõua sõita algsesse matkasihti C-külla, õigupoolest isegi mitte algsesse lähtepunkti. Nimelt tuleb järgmine buss 19.01 ja seejärel 19.27 ning 20.01, aga viimase ajaks on juba hämar. Samas olen ma J-st 3 km kaugusel, kust läheb mitu bussi tagasi. Sestap keeran otsa ringi ja tulen maantee servas J esimeste majadeni, sealt majade vahelt edasi, viimasest langust alla jala, uisud kotis. Ostan taastumiseks pudeli limonaadi ja sõidan tagasi korterisse.

Läbisõit tagasipööramiskohani umbes 10 km, sealt J-sse umbes 3 km. Tõusu tõttu väsitav matk, aga kogemused ja uiskudel püsimise kindlustunne muudkui kogunevad.

No comments: