Päeval koos lõunatamas. Ma võtan salati ja see on hoopis E, kes võtab friikartulid!!
Võtan tööl lõpuks sahtlist välja intensiivkursusele mineku kontroll-loetelu (mille 11 punktist olen jõudnud punktini 2) ja edenen sellega punktini 5. Nr 1 on „vali keelekool ja kursus” + kestuse ja hinna piir, nr 2 on lepi aeg kolleegidega kokku – see aeg on nüüd lukus ja seda muuta enam ei saa. Nr 3 käsib kontrollida keelekoolist, kas valitud kuupäevadel kohti veel on, aga kui juuli lõpus saatis personaliosakond mulle keelekooli lingi, uurisin asja põhjalikult ja kooli veebileht ütles, et edasijõudnute kursustele mahub alati. Nr 4 on, et taotle koolitust, ja nr 5, et küsi personaliosakonnast kooli finantsandmeid. Personaliosakond vastab kiiresti, et seda kooli teavad nad hästi ja tema finantsandmeid ka, nad panevad mind kirja ise (nr 6) ja maksavad kursuse eest ise. (Aga mida ma ei tea, on, et see venib ja venib ja kui kursus vahepeal mitte ei algaks ja asi väga kiireks ei läheks, veniks rahus vähemalt järmisse aastasse.)
Boeingu lennukikonstruktor Joe Sutter ära surnud (95). Ta riputas B737 mootorid tiiva alla, „kuhu need kuuluvad” (ja sai selle eest patenditasu $50), ning juhtis B747 projekteerimist, mis lükkas kõvasti tagant kauglendude mugavust ehk maakera kauguste vähenemist. Tema otsusel tehti kahekordse lennuki asemel väga laia kerega (kahe vahekäiguga, 10 inimest kõrvuti) ühekordne. Mis omakorda tuli sellest, et lennuki kõhus saaks vedada kaht lennukontenerit kõrvuti. B747 tüüpiline küür tuli sellest, et kokpit pandi teisele korrusele, arvestusega, et B747-st saab peamiselt kaubalennuk. 1986 oli Challengeri uurimiskomisjonis, konsulteeris pärast pensilejäämist ka B747 edasiarendusi (B747-400 ja B747-8, mis kõik mul mitu korda päevas üle pea tõusevad või maanduvad, nii et ilus vaadata).
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment