3.8.16

K, 3417. päev: vana pilt

Auahne pildituvastusprojekt: leerilaste rühmapilt, rõivaste ja prillide järgi 1930. aastad. Pildil on taustal hele kaunistusteta sein ja selle keskel üks aken, üritame leida võttekoha. Kui see on kirikuaken, on see mu arust krohvitud siledate tugipiilarite vahel ja hulknurkses koorilõpmikus, madalal (aknalaud on inimeste taga), klaas on seina välispinna juures, mis mu arust tähendab, et pildil on XIX saj uusgooti kirik. Eestis on hulknurkseid koorilõpmikke vähe, veel vähem neid, kus on kolmeosaline lai aken, ja õige vähe neid, kus aken algab madalalt. Võtan ette Vikipeedia Eesti kirkute loendi ja hakkan neid, mida mul silme ees ei ole, ükshaaval läbi vaatama, nii palju kui Google’i fotod ja tänavavaade näitavad (sest ega eesti Vikipeedia siis raatsi panna põhiplaane ja „Eesti arhitektuur”, kus on, on mul Eestis).

Mu arust on Lihula, mida siis üks koduloohuviline arhitekt üle kontrollib (ei ütle, kuidas) ja leiab, et ei ole. Üks pakub, et Oleviste, mille peale vastan ise, et ei ole, Oleviste kõik aknad on maast u 3 m kõrgusel, klaas on sügavamal müüris ja osadel tugipiilaritel on paari meetri kõrgusel rõhtne turp (ning Oleviste müürid olid ka 1930. aastatel tahmunud nagu praegu ning koori ümber olid puud). Üks pakub – pildil oleva kirikuõpetaja, õigemini tema prillide järgi –, et Paide, aga Paides ei ole hulknurkset koori, tugipiilareid ega siledat seinapinda.

No comments: