Rongiga D-sse, sealt rattaga mööda Maaselja kallast allavoolu Rchi-sse.
Kasutan uut universaalvahendit: lenksu külge on atlas seotud takjateibiga. Korra näitan sellest sõidu pealt möödujalegi, kes küsib, millal tuleb järgmine sild.
D. linnaplaani ei ole kummaski selle piirkonna reisijuhis, mis meil on. Majade vahel ei saa telefonide GPS hästi signaali kätte. Vanalinn ei ole eriti kaunis.
Jõe kaldal on pühapäeva hommikul rivvi võtnud võimlejad. E märgib, et täpselt nagu Tati filmis (Les vacances du M. Hulot).
Linna lähedal jookseb palju inimesi, targemad neist linna poole, segasemad linnast eemale, mõni kõlbaks Saksa pilaajakirja Titanic kaanepildile Fit für den Tod, mõne kohta arvan, et ju jooksmise mõtte panid pähe kärsitud pärijad.
Jõekäänul on elektrijaama pais, sellest üle on meetri laiune sild ja silt „Võtke jalgratas käekõrvale”. Meie võtame ja saame nii möödujailt kui ka vastusõitjailt tilistada ja sõimata, miks me eest jõkke ei hüppa.
Siis on maanteesild üle lüüsi, kus laskub parajasti jõelaev Mona (algul lugesin, et Moba), millega hoiame kogu teekonna sammu, aga millest jõuame kohale veerand tundi varem.
On kalamehi ja koguni telkijaid. Ühes kohas on vastaskaldal viis kalameest nii korrapäraste vahedega, et peaaegu hakkan neid pildistama. Arutame, millest korrapärane vahe tuleb: kas nii pikk on õngeritv, kas selle kohta on eeskiri, kas nad mõõtsid jne...
Ühes jõekäänakus kaikuvate häälte ja teeäärt palistavate autode numbrimärkide järgi mõistan, et toimub Saksamaa venelaste väljasõit.
Eelviimase käänaku ääres on küla, milles on aimata nn Maaselja Rivieraks ümberkujundamise püüdu. Ainult 5 km allavoolu on katused hulga teravamad.
Vastaskaldal on mittemidagiütlev linnus, mille kohta leian praegu prantsuse Wikipédiast aga, et see olevat üks väheseid Prantsusmaa idaosas säilinud XI sajandi linnuseid.
R-chis oleme täna viimase nelja päeva jooksul juba kolmandat korda. Eilne apollo istub slipi ääres ka täna, aga õnneks seljaga; ta ümber pungitab kõhtu veel kaks samasugust.
2.9.12
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment