Tsepeliinifilmi tsepeliinikohtade teine läbivaatamine. Näib, et lavastaja on vähemalt üritanud eristada tsepeliini kaht suurt reisijasaali (nt vähestel juhtudel, kui aknast paistab liikuv maastik, liigub see õiget pidi), aga monteerimisel on need läinud segi (stiilis, et inimene hakkab kõndima puhkesaali ukse poole, aga trepikojast vaadatuna väljub hoopis söögisaalist). Samuti on I osas näha, et naispeategelase kajut on A-tekil (mille kajutitel ei olnud aknaid); hiljem minnakse vähemalt ühes kohas kajutiteni B-teki trepimademelt, aga kajutikoridor on täpselt samasugune kui A-tekil (tegelikult olid B-teki kajutikoridoris kajutite uksed ainult ühel pool, teisel pool oli kolm vetsuust ja nende vahel orv). Kõigil kujutatud kajutitel on aken, aga paraku mitte B-teki põrandalähedane aken, vaid A-teki kõrgem ja viltusem (koos aknaaluse poodiumiga, mis oli alles Hindenburgi sõsartsepeliinis LZ-130 Graf Zeppelin II söögi- ja puhkesaalis; see poodium on siin filmis ka Hindenburgis). A-tekile (puhkesaalist tahapoole) on paigutatud ka baar-suitsutuba, mis tegelikult oli puhkesaalist eespool olnud lugemistoa all B-tekil. Kuivõrd mul ei ole käepärast suurt Hindenburgi-albumit, kus sisemusest selgem pilt, ei oska ma ka öelda, kui tõepärane oli sageli kujutatud meeskonnaruumide uks, aga esialgu jäi mulje, et sellena kujutatud kohast pääses hoopis duširuumi.
Tundub ka, et filmi alguse purilennuki tunnuskood D-7004 on sõjajärgne (alates 1945), sest ma justnagu ei mäleta sõjaeelsetel Saksa lennukitel (sh purilennukitel) puhtalt numbrilisi tunnuskoode (kui muidugi välja arvata koodiga D-2600 olnud kolm erilennukit).
Veel saan teada, et filmi sõjaajalookonsultant oli Saksa über-mainstream-ajaloolane Rolf-Dieter Müller.
* * *
Aastavahetusel sai teada, et maal teinud torm pahandust, mispeale täna rakendub tööle kaugjuhitav valvekaamera, mida teine teisest maailma otsast juhime ja üksteisele kommenteerimine. Tehnikaajastu! Oli see 2009, kui ema mõelnud maal, et vat kui kadund isa teaks, et ta just praegu valis maal... verandal... Euroopa Parlamenti...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment