15.12.07

L, 568. päev: das ist alles ja sehr schön...

Hommikul pajapõhjasinine pilvitu taevas, paar kraadi külma. Käin T. linnakeses kaubamajas. Küll on kole. T. jalakäijatänavad on umbes neli korda tihedamalt inimesi täis kui suvine Viru tänav (ja seekord ma ei liialda). Kõige paksemad ja aeglasemad inimesed tammuvad mõistagi keset tänavat. Seejärel tammuvad nad poodides.

Tagasiteel on läinud pilve, õhtuks läheb uuesti selgeks ja külmaks.

Õhtul Musträsta linnaosas Kuuba restoranis eesti seltsi jõulupidu, kuhu saabun enam kui akadeemilise veerandiga, sest kuigi kutses oli kenasti juhatatud, et tulge 11. bussiga, ei olnud mainitud, kus peatuses tuleb maha tulla, ning pealinna kodulehe sügavikest ei õnnestu ka pooletunnise otsimise peale leida bussiliinide kaarti (st saan teada, mis peatustes 11. buss peatub, aga see, kus need on, jääb tundmatuks). Siis meenub, et mul peaksid olema arhiivis bussiliinide kaardi osadega PDF-failid, mida ma nimetatud kohast alla laadisin enne töövestlusele tulekut kaks aastat tagasi. Ja vahepeal tuleb käia ka pangaautomaadi juures. Samas ega pidu lausa kella kukkudes ka ju ei alga.

Mainitagu, et kaardi (ja aerofoto) järgi jääb piirkonnast vale ettekujutus, sest aerofoto järgi on kohe majade taga põld, mis aga tänavale ei paista.

Pidu on uhke, mitu pikka lauda on inimesi tihedalt täis (nii et kui üks kummardab taldriku poole, peavad naabrid eemale tõmbuma). Seinal jooksevad seltsi ajaloo vältel toimunud ürituste pildid. Sõnalise etteastega esineb matkasarja juht. Kümne paiku minema (ja kuigi mul ei õnnestunud peo ajal ühenduda bussiplaane võrdleva veebirobotiga, veab, sest kokku pean ootama busse ainult alla veerand tunni; ööbussid nimelt mu korterini ei käi, jalutuskäiguks ööbussilt korterisse on liiga külm).

E helistab peo ajal ning ma ei kuule midagi, eestoas natuke kuuleb. Pärast saan teada, et talle jäänud selle kisa-kära peale mulje, et üritus on mitte Kuuba restoranis eesti pidu, vaid kuubalaste pidu. Ja lisatagu veel juurde, et selleks hetkeks ei olnud muusika ja tants veel alanudki, inimesed niisama rääkisid.

Nädal tagasi matkal uuris sakslane J jõulupeo kohta ja kui sai teada, et see on Kuuba restoranis, siis teatas, et ta on seal käinud sageli salsat tantsimas, ja kas eesti peo ajal tantsitakse ikka ka. Seepeale oli eestlaste poolel pikk vaikus ja ma selgitasin, et ega tänapäeva eesti pidudes ei tantsitagi, vaid süüakse ja juuakse.

Vein (3 klaasi, 1 valget ja 2 punast; kahtlustan, et punane) on õnneks kiire toimega, peavalu lõpeb juba enne uinumist. (See meenutab kunagist töökohta ja selle veini, millest hakkas pea valutama juba enne manustamist. Ja mõistagi ka kurikuulsat Kadarkat. Ja vermutit. Ning kodust õunaveini, mille toime täpsema kirjelduse ma jätan koduste säästmiseks siia üldse kirjutamata.)

6 comments:

Anonymous said...

Oi, läks tantsuks ja kuidas veel! See on see eesti värk, et pärast ei saa pidama... Kell 2 oli pidu veel täies hoos. Ja kohalikest vanameestest kuuba sigariklubi istus samal ajal baaripukkidel ja lasi Cohibadel hea maitsta...

AV said...

Rõõm kuulda!

Ja ühtlasi rõõm näha, et ma saan kasutajanimeks pandud siinmaisest väljendist aru! Mu arusaama järgi on see ladina sentents mea suspendo currus congri plena est.

Anonymous said...

Ladina keeles on välja pakutud ka varianti: Mea navis aëricumbens anguillis abundat :)

AV said...

Viimati prantsuse keele kontrolltöös pidi kirjutama tulevikuvorme. Tegusõna aller (millel on kolm ootamatut tüve) ja mitmuse 3. isik, ils... Minu vaimukõrvas ütles John Cleese: „How many Romans?” ja kirjutasin kindla käega ils iront.

v. said...

Muuseas ma küll nime ei oska pakkuda, aga Pratchetti loomingus oli kah mainitud mingit veini, mille mõjud eelnesid tarbimisele. Ehk siis kõigepealt tuli kohutav pohmell, siis järgmisel päeval joomine ja pool aastat hiljem hakati veini valmistama... Ütle veel, et tegu on fantaasiakirjanikuga!

AV said...

Counterwise wine, seda peaks mainitama mitmes raamatus (Pratchetti entsüklopeedias mainitud ei ole (seal on muidu viited), Interneti-otsing annab tulemuseks, et raamatus Pyramids, mida ma lugenud ei ole, aga neis umbes kaheksas raamatus, mida olen, oli mainitud samuti).