10.3.15

T, 2850. päev: ropp

Tänane jutt on ropp ja kellele ei meeldi, ärgu lugegu.

Tugitooli-fototõlgendaja uurib Google Mapsis läbi Krimmi satelliidifoto ja mis ta leiab:
  • Foto on alla aasta vana, sest Perekopis on piiripunkt
  • Mõlemal pool piiripunkte on piirikindlustusi (nt siin ja siin ja siin) ja stepis keerutavaid laiu sõidukijälgi
  • Lennuväljadel uut tegevust märgata ei ole (lagedal seisvaid suuri transpordilennukeid, betoonkatte parandamist), v.a Simferoopoli sõjaväelennuväljal kümmekond Su-24-t (siin, aga mõni muu lennuk on samal lennuväljal ka mujal). Teisalt ega Ida-Ukraina lahingutes lennukeid vaja ole (pärast seda, kui „kohalikud külasepad”* on valmis meisterdanud raske õhutõrjetehnika, on Ukraina-poolne lennutegevus välistatud) ja Krimmist on kauge käia kah. Siin lennuväljal on suuri helikoptereid ja veidraid heleda laiguga sõidukeid.
  • Sevastoopoli sadamas eriti uut tegevust märgata ei ole: ei ole uusi laevu, ei ole tekkinud tüüpilise sinise katusega hooneid (Venemaal on sinine katuseplekk kohe eriti moes). Sõjaväeladudes (nt siin) on veokeid, aga ei oska öelda, kas need on uued või on need olnud seal kogu aeg.
  • Sevastoopoli sadamas on suur parkla, kuhu ei vii suurt maanteed, seega on see imporditavate autode hoiuparkla. See on peaaegu tühi, st autosid Krimmi enam ei veeta
  • Sevastoopoli rannas on kaks suht uut 4-osalist raketipositsiooni (see ja see), samuti Perekopis (praegu lingi panemiseks enam ei leia). Buk koosneb kolmest roomiksõidukist, ma ei tea, mitmest koosneb ratastega tõivet Iskander. Vahetult nende juures suuri varjendeid ei ole, aga sinna suubuvad sirgevõitu maanteed – ja ka lähemas ümbruskonnas ei ole varjendeid, millest saaks sõita positsioonile. Ühele Sevastoopoli rannapositsioonile viiv maantee läheb läbi äärelinna. (Hilisem täiendus: Google Earthis saab vaadata ka vanu satelliidifotosid; see rannapositsioon on olemas kõigil fotodel, alates umbes 2004. aastast. Aga see-eest esimesed kaks fotot Krimmist üldse on 2002. aastast, üks kujutab Simferoopoli strateegiliste pommitajate baasi ja teine pealtnäha mitte midagi ütlevat mägist metsapiirkonda, kus on aga imelik ristkülik ja mingi kolaladu, mis mõni aasta hiljem on juba tühjenenud ja enam täitunud ei ole. Sevastoopoli autolaod (vt üle-eelmine punkt) on olnud enam-vähem praeguses seisundis umbes 2010. aastast, enne olid tühjemad. Napilt Sevastoopoli piiri taga (väljaspool) on mahajäetud raketipositsioon, samasugune kui rannas. Ka Sevastoopolis on moonalaod jne rajatud klassikaliselt metsa, et need ülevalt kenasti välja paistaksid, nt see ja see ja see ja see (ning viimase kõrval läänes ja lõunas veel kaks – ja nendest viib suht laugete kurvidega ja teeäärsete takistusteta maantee kenasti siin lõigu alguses mainitud positsioonini).)
  • Venemaa turismifirmad pidavat eeloleval suvel hakkama vedama turiste lõunamaade asemel Krimmi. Arvake ära, mitu tsiviillennujaama on Krimmis? – Üks, Simferoopol, kus on tilluke terminal ja „kaks” paralleelset rada, kuid nendeni viib üks ruleerimistee, lähem rada (millel maandumisjälgi ei ole) on alla 2 km pikk ja kaugem, kus on ja mis on 3½ km, on terminalist 3 km kaugusel ja selle lähenemiskoridor läheb põhjasuunast läbi Simferoopoli strateegiliste pommitajate baasi õhuruumi. (Rada on põhja-lõunasuunas, lennuväljale üldse lähenetakse idast.) Parklat praktiliselt ei ole, lennujaama viib üsna väike maantee, Jaltani on 50 km üle mägede.
* Jaapan valmistus 1945. a sügisel toimuvaks USA invasiooniks ja sellega kaasnevaks totaalkaitseks. Muu hulgas õpetati rahvale efektiivseid lähivõitlusvõtteid (sõdurile jalaga munadesse) ja lihtsaid relvi, mida sai valmistada ise või oksas valmistada iga külasepp: vibu ja ühe lasuga sutspüss.

Metsavöötmes peituvad Venemaa sõjaväebaasid tavaliselt metsa, aga aia ümber on vaja jätta lage ala, mistõttu paistavad need satelliidifotolt selgesti silma, isegi see, kas on kasutusel (aiaäärne lagendik on korras) või mitte (lagendikul on põõsaid). Avage Google Mapsis satelliidivaade ja vaadake, mitu hulknurka on joonistatud näiteks Kaliningradi ümbruse metsadesse.

No comments: