6.11.10

L, 1424. päev: uusi hõimlasi

Tassin rõdult tuppa lamamistooli, kus peal on päris mõnus raamatut lugeda. Tooli on õues tihased põhjalikult puhastanud, nii et ei ole muret, et tuppa kanduks ka tooli küljes olevat elustikku.

Muidu toimub ulatuslik jälitustegevus mööda Saagat ja Genit: minu andmetel sündis vaartädi mees ja äsja taasleitud sugulase vaarisa 1874, tema andmetel 1884. Minu andmed on pärit sedavõrd vahetutest allikatest kui vaartädi pojalt saadud tema ema perekondlikest mälestustest, ja oletasin, et ehk vaartädi ise ikka teadis, millal ta mees oli sündinud. Sugulane vastas, et tema sai need andmed oma isalt (kellele kõnealune sugulane oli vanaisa), ja oli nõus, et 1874 võib olla tõesti õigem.

Hakkan täna aga kahtlema ja asun otsima kinnitust Saaga kirikuraamatutest. Teadmata, kas muistse sugulase varajase aprilli sünnikuupäev on uue või vana kalendri järgi, otsin läbi tema kodukihelkonna sünnimeetrikate 1874. ja 1884. a märtsi ning aprilli, aga ei midagi, mis tähendab kaht võimalust: kas vale on aasta või kihelkond, st otsi nõela heinakuhjast! Aga ma tean suhteliselt täpselt (kuu täpsusega) nende pulmaaega ja -kohta, nii et otsin seda. Leian; seal on kirjas ka pruudi-peigmehe elu- ja sünnikohad. Selgub, et ma olen vaartädi meenutuste järgi pannud kihelkonna valesti! Väike guugeldus ja leian, mis kihelkonnas koht päriselt oli. Otsin sealt samuti läbi märtsi-aprilli 1874 ja 1884 ning leiangi. Saan teada, et õige on 1874 ja teadaolev sünniaeg oli uue kalendri järgi.

Järgmiseks vaatan personaalraamatusse, kust saan selgust vaartädi mehe vendade-õdede asjus, ja ühtlasi leian, et tema vanaisa ei olnudki Tomas (Tomas oli hoopis onu), vaid Jaan. Ning kui ma tema isa ja vanaisa Genisse kannan, teatab Geni kahe sekundi pärast (Geni tuvastusviive on alati kaks sekundit), et on leitud sama nimega inimene, kas ühendame. No selgub, et hõimlased on ajanud kogu selle perekonna Genisse nii kaugele, kui kirikuraamatud ulatuvad, ehk mu vaartädi mehest umbes viis põlvkonda kaugemale. Soovin sugulasele esivanemate leidmise puhul õnne.

No comments: