19.9.08

R, 793. päev: one day it will all make sense

Loen bussis ajakirjast Digital Photography intervjuud endise uudisefotograafi Darryn Lionsiga, veebikoha MrPaparazzi.com loojaga. Soovitab, et inimesed kandku alati kaasas fotokaga mobiiltelefoni, sest võite sattuda õigel ajal õigesse kohta ning saada selle pildiga rikkaks – kusjuures see tõenäosus olevat suurem kui loteriiga võita. (Või rahasaamise eesmärgil napakates telesaadetes esineda – mul tuli siinkohal meelde augusti lõpus Eestis nähtud ajalooline „Tõehetke” esimene saade.) Mr Lions kinnitab, et kui inime tahab kuulsaks saada, siis ta tahab ka, et temast räägitaks, seega vajavad nad igati, et neid muudkui pildistataks ja pilte ära trükitaks. Inglismaal on senini kord, et avalikus kohas võib pildistada kõiki, luba küsimata; Mandri-Euroopas võib kord olla teine (nt sageli on kord, et pildil olev äratuntav isik või pildistamiskoha omanik peab pildi avaldamiseks andma loa). Ning jutt on ikka piltidest, kus inimene rohkem peal kui kulmupidi pildiserva jäänud Mihkel Raud rauapoe kassasabas.

Tööl vahetu ülemuse juhtimisel koosolek, kus saame ta eksootilise küünilise huumoriga pikitud ülevaate mitmest asutuse strateegiaküsimusest.

Õhtul küsib lõunamaine isik bussipeatuses mu käest habla español? (või siis õigemini ¿habla español?, ehkki ei mina tea, mismoodi märk ¿ kõnes väljendub). Vastan sellele umbmäärases keeles no. Seejärel jätkab ta inglise keeles ja saan teada, et ta uurib, kus on raudteejaam. Seletan, mis bussiga sinna saab. Lõpuks tuleb sama bussi peale kui mina, istub mu ette. Postkontori juures keerab ringi ja küsib, kas see on raudteejaam. Vastan, et ei ole, sinna on veel mitu peatust, ma ütlen, kui tuleb. Küsib vastu, kas raudteejaam on ikka südalinnas. Vastan, et ei ole, südalinn on see siin. Onkel ja tema kaaslanna tänavad mind ülevoolavalt ja tormavad bussiukse juurde, aga see on kinni ja järgmine peatus on alles Vabaduse puiestee alguses. Aga katki pole midagi, sest teel kesklinna peavad nad siis ületama Aadu silla, kust avaneb vast tuntuim siinmaa pealinna vaade.

Postkastis on kiri korteri omanikult, mille murega kohe trepikojas lahti kisun (et äkki teatab, et tahab mind välja tõsta, kuigi seda peaks üürilepingu järgi teatama tähtkirjaga). Kirjas on korteri 2007. a kinnisvarahalduse kulude analüüs ja sealt nähtub, nagu oleks mult korjatud nende katteks ligi 40% vähem raha kui vaja läks. Et aga lepingus on kirjas, et ma pean maksma üürile lisaks lisakulusid 125 raha kuus, ja et see paber ei ole otseselt arve, ei tea ma, mida teha. Tuleb kirjutada ja küsida.

No comments: