Tegelen üle tunni oma õpetatava kursusega, seejärel sean end õige värava juurde hakkama (pealeminek kell 15.20). Loen (Haruki Murakami novellikogu after the quake). Aga mida ma ei näe (ja mida õigupoolest ei näe keegi), on SASi lennuk. Rahvas aetakse teise väravasse ja siis öeldakse, et lend hilineb tunni. Seda kuuldes kõnnin teabelauda, et mul on vaja Arlandast kell 16.45 edasi lennata, mida teha. Kuulatakse viisakalt ära ja selgitatakse, mis lennu peale ma pean oma pileti vahetama, "kui 16.45 lennu peale ei jõua". Samas saab teada, et lennuk ikka päris tundi hiljaks ei jää, minge esialgsesse väravasse tagasi. See on ümberehitustööde käigus muundunud hubaseks kuuriks, kuhu viib vaipadega kaetud, aga siiski toredasti kõmisev trepiline toru. (Meenuvad väga ammused ajad, kui Tallinna sadamasse tehti laeva juurde toru, mille sadamahoone poolne ots lõppes esialgu trepiga.)

Arlandas, nagu ennegi mainitud, on see imeline süsteem, et saabuv reisija läbib turvakontrolli. Selles terminaalis, kuhu nüüd juhtusin, on süsteem veel toredam, et ega turvameeskond kohal ei olegi, tuleb lasta kella ja siis vähemalt viis minutit oodata. Olen ukse taga esimene ja umbes kolmas, kes turvakontrollist lõpuks ka läbi saab (no kola on vaja taskutesse tagasi toppida ja läpakas uuesti kotti). Kõnnin selle terminali poole, kust läheb pooleteist tunni pärast järgmine lend, mõistatades, kus võiks olla selles suures lennujaamas SASi kassa, kuni just kohas, kust peab väljuma järgmine lend, see kassa ongi. Aga samal hetkel (kell on siis 16.43) öeldakse mögafonist minu nimi ja näen, et vajalik värav on kah kohe sealsamas. Ehk siis sisenen lennukisse viimasena ja kohe pärast kohale istumist pannakse uksed kinni.
Järgmine vahemaandumine on Kopenhaagenis, plaani järgi kell 17.55. Edasilend peaks minema kell 19.55, aega on maa ja ilm, söön. Ja siis selgub, et SASi maapealne seltskond on otsustanud pisut streikida! A little strike, nagu reisijatele öeldakse. Edasilend lükkub määramata ajaks edasi (aga päris ära ei jää, nagu kinnitatakse). Ja lükatakse veerand tunni kaupa, kokku ligi tunni.
Kui ma lõpuks siinmaal kohal olen, üritan taksojuhiga taas kord rääkida prantsuse keeles. Ma ei saa aru, mis keeles ta räägib. Lõpuks küsib ta: Sprechen Sie Deutsch? Saan teada, et ta pole Kõrgmetsa kandis umbes aasta käinud ja mina pean talle õpetama, kust tänavast pääseb läbi ja kus on teeremont, nagu ma seda teaks.
No comments:
Post a Comment