16.6.17

R, 3705. päev: reede

Hommikul kursuse asju (hakkab lõppema).

Läpakast väljuv õhk on 50 °C, aga töötab.

Olin arvanud, et digifotode arhiivist on hävinud aastate 2012–2016 toorfailid ja metaandmete failid. Täna hommikul meenub, kuidas üksaasta jõulude ajal, kui ehitasin Tartu toomkiriku võlvide maketti, varundasin kogu fotoarhiivi (mis kestab mitu päeva järjest). Enne ei olnud ma julgenud vaadata, mis kuupäev on suure varuketta juures sildil (et äkki aastast 2013), aga on 31.12.2014. Seega on häving mitte 5½ a tooret, vaid 1½ a, kolm ja pool korda vähem! (Alles on näitamisvalmis pildid, küll teises vormingus ja mõnikord teiste failinimedega, ja arhiivi kataloog (pisipildid ja metaandmed).)

Lahkus ei jää karistamata: õhtul, kui inimesed juba kodu poole minemas, küsitakse, kas võtaksin tõlkida tüki, mida muidu peaksin toimetama (vrd sarnane kogemus paar nädalat tagasi), tööpäeva lõpuks; vaatan töökalendrisse ja nõustun. Varsti tulebki see mulle ja näen, et tööpäeva lõpp on rohkem aeg, mil klient peab saama valmis tõlke, minu tähtajaks on pandud keskpäev. Ühes sellega meenub, et mul on hommikul hambaarst (selle sekretär helistab eelmine tööpäev ja tuletab meelde), nii et ma ei saa tulla kangelastegusid sooritama ka vara hommikul; seega teen kohe täna. Kaks tundi teen, aga valmis saan.

No comments: