17.6.17

L, 3706. päev: väljakaevamised

Kõikvõimalike varukoopiate otsimisel leian teise kummiplaadi (millest mäletasin, et neid oli 2 tk), mille viimane kasutusmärk on aastast 2011. Siis veel mahtus kogu fotoarhiiv 500 GB kettale ja ruumi jäi ülegi! Plaadil on kleeps numbriga 2 ja selle kummikate on kena ja kulumata (sest on viimased 5½ a lebanud puutumata, sellal kui sõsarketas on olnud reisidel sageli kaasas ja selle pealt on näidatud suurel ekraanil pilte). Sealt leiduvad isegi HCL soome tõlke skannid, mille olin kunagi hiljem teiselt kummikettalt sünkroonides põhikettal kogemata kustutanud. Veel leidus peamiselt kummikettalt analoogfotode kaustast (mis on värske) neli fotot ämma juubelilt 2000, mis ei olnud kunagi fotoarhiivis olnudki, sest failinimi oli liiga pikk (seal olid loetletud kõigi pildilolijate nimed). Nii et see jookseb pühapäeva hommikuni uuele väikekettale, siis kunagi kopin selle teisele väikekettale, siis ostan uue suure arhiiviketta (üks superlennuk on silmapiiril), siis kopin kõik sinna, siis käivitan vana 2007–2011 suure ketta ja vaatan, mis seal on, siis võtan välja suure varuketta, kus on fotoarhiiv seisuga 31.12.2014, siis kopin sealt aastad 2006–2014 (aastad 2001–2005 olin jõudnud juba kontrollida 2011. a varukoopiast), siis käin kaust-kaustalt läbi fotoarhiiviga, uuendan failide metaandmeid (metaandmed on peale arhiivi enda (jpeg- ja tiff-failidel failis endas, cr2-failidel eraldi xmp-failis) ka kataloogifailis, millega on kõik korras). Siis teine lennuk ja sellele koopia esimesest.

No comments: