29.2.12

K, mahtras päev: Max ja Moritz

Eesti tuludeklaratsioonid. Eelmise aastaga võrreldes on tänavu ka tuludeklaratsioonis radikaalseid uuendusi (peale kasutusliidese piinlikult halva ametnikukeele – selle peaks kindlasti võtma kantseliidikorpusse). Selgub, et kui märkida end kogu aasta Eestis viibinuks, saaks 200 € tagasi, aga kui ainult tegelik Eestis oldud aeg, siis tuleb maksta 30 € endal juurde! Uhke. Võimalust, et Eestist oleks tulu saadud ilma Eestis viibimata, üldse ei ole (nagu ka võimalust, et Eestis viibiti mitu korda). Mäletan, nagu olnuks eelmisel aastal umbes sama tulu ja umbes samade residentsusparameetrite korral maksja hoopis maksuamet mulle (ja nii, et jäi maamaksust täiesti kõvasti üle), mitte mina maksuameti hallidele, aga kaheldavasti õelatele hiirsipelgatele. (Mul on Eesti riigiametnikest täiesti isiklik arvamus, olen neilt saanud kirjeldamatult valusal kombel hammustada ja minu arust võiks kogu see seltskond viibida ühes teises kohas, mida ma kah täpsemalt kirjeldama ei hakka.)

Õhtul on sooja 14 °C ning kevadekuulutajaist näen rulluisutajat ja loojangul ka nahkhiirt (silmaga näen ja pärast detektoriga kuulen).

No comments: