3.10.10

P, 1403. päev: tõbine II

Saan läbi juba Coldrexita (ainult 1 pakk, pea enam ei valuta). Enamiku päevast ei ole ka palavikku (õhtul pisut tekib). Nohu enam ei ole, köha hakkab kah taanduma.

Nagu kiuste on täna nii lai päikesepaiste, et hommikul mõtlen, kas peaks minema sügist pildistama, nt kohalikku metsa. Siiski ei lähe.

Peale enda põetamise olen kaks päeva tegelenud vanade piltide märksõnastamise ja muu korrastamisega (nt panoraamid uuesti). Kummagi päevaga saavad korda kahe kuu pildid, kusjuures ühel käisin kahes suures muuseumis (Koblenzi WTS esimest korda ja Speyeri tehnikamuuseumis) ning teisel Brugges ja Strasbourgis, mille teekonnad märkisin kunagi Google Earthi, aga tänavanimesid otsides selgub, et Strasbourgi-trajektoori märkisin valesti! Speyeri muuseumi lennukite loetelusid on internetis vähemalt kolm erinevat, muuseumiraamat peale selle, aga viimases ei ole kasulikku teavet üldse, sest sageli on jäänud märkimata, et väljas ei ole vana Saksa lennuk, vaid selle Hispaania litsentskoopia (millel võivad olla teistsugused mootorid), rääkimata tehasenumbrist (WNr). Pealegi on Speyeri Ju 52/3m (mis on küll originaal, mudel Ju 52/3m g4e) kurioosum, kus ühel pool on üks ja teisel teine kood.

Kumb ta on, kas Leo......või Lea?

Tegelikult kes poolt usub, on veerandiga ikka petta saanud, sest veebikoht preservedaxisaircraft.com teab ütelda, et kuigi ühel pool on kood VB+JA ja teisel pool CA+JY, on õige hoopis VB+UP! Säh sulle kooki moosiga.

Raamatus ei ole üldse mainitud muuseumi üht suurimat rariteeti, Bf 110 vrakki (alles – terviklennukeid ja vrakke kokku – 10 tk). Aga mida tahtagi, kui muuseum pole teadnud isegi seda, et Saksa lennukite V-mootoritel oli väntvõll mitte all nagu autodel, vaid ülal, ja seetõttu on kõik taolised mootorid eksponeeritud sussid püsti.

Muidugi see on andestamatu, et ajan vahepeal segamini kääbusallveelaevad Biber ja Seehund. Häbi-häbi mulle.

No comments: