21.8.18

T, 4116. päev: ajaloolisi pildikesi

Kodus haige. Skannin E isa negatiive. Leian uunikumi 1960. aastatest [1963], kus olustiku järgi on üles võetud külaskäik E ema sünnikülla, kohtumine sugulastega ja pärast kõik sugulased koos ja perekonniti üles võetud maja ees. Tuleb lasta välja printida ja saata E emale, E ei ole neid pilte kunagi näinud. Selgub, et selle nimega küli on maailmas ainult üks, Google Mapsi satelliidifoto laseb paigaldada külavaated ja mõningase mõtisklemise peale (majaesise fotodel on aed, värav ja kolme järgmise hoone nurk) arvan leidvat koguni E vanemate maja. See on peatänava ääres.

Unustasin eile maksta eilse tähtajaga arve. Avan õhtul E arvutist veebimeili, et kopida sellest arve number pangaülekande selgitusse (mu oma arvutist IE ega Chrome enam ei tööta; peab uurima, kas äkki Firefox või Opera töötab), ja märkan, et olen täna saanud meili maksuametilt. (Vaatan n-ö põhimeili harva, peamiselt arvete tuleku paiku kuu alguses.) See veider maksuline olukord, kus inime saab ühes riigis väikest maksustatavat tulu ja enamiku tulust saab teises riigis ning see enamik ei ole kummaski riigis maksustatav, on esimeses riigis ne položeno ja iga jumala kui aasta käitub maksuamet sellega isemoodi. 2007, kui pidin selle esimest korda märkima tuludeklaratsiooni, helistasin maksuametisse ja küsisin, mida pean tegema. Sealt selgitati, et maksuametit huvitab ainult maksustatav tulu ja ma märkigu deklaratsiooni ainult riigis A saadu. Mida olen ka teinud. Mõni aasta on helistatud ja veider asi üle kontrollitud, mõni aasta olen pidanud maksma juurde, mõni aasta on makstud tagasi, iga kord ise summas, kunagi ei tea, mis sealt tuleb, ehk nagu ütleb vanarahvas, nagu väikse lapse tagumikust. Vahepeal olen riigis B sattunud mingisse erivalimisse, kes peab maksuvabast tulust hoolimata täitma tuludeklaratsiooni, kus riigis A saadud maksustatav tulu on alla künnise, mida peab märkima, ja riigi B kohta tuleb märkida, et see ei ole maksustatav, st saatma 30 lk pabereid asja ees, teist taga. — Nüüd siis meil. Nõutakse riigi B maksuhalduri tõendit, nädala jooksul. E soovitab, et saatku ma neile paber, mille andis töökoht riigi B tuludeklaratsiooni juurde. Selle skann on mu pildiarhiivis, homme saadan.


No comments: