Higistan kodus vaikselt.
Šveitsis vanalennuk HB-HOT ex-A-702 eile alla kukkunud, 20 inimest surnuks. aviation-safety.net ütleb, et see oli 4845. ehitatud Ju 52/3m, Ju 52/3m 315. kere hävimisega õnnetus, 144. hukkunutega õnnetus ja hukkunute arvu poolest 3. õnnetus (kahes suuremas hukkus 23 inimest, 1946 Prantsusmaal ja 1949 Vietnamis, täpsemini oli nendes Prantsuse litsentskoopia Amiot AAC.1). Ma nagu ähmaselt mäletaks, et 1995–1996 oli Ju-Airi tingimustes* pisikeses kirjas öeldud, et reisija lendab omal vastutusel, nemad tema elu ei kindlusta. Nüüd siis pauk käes. Kui et Ju-Airi angaar on Dübendorfi lennuväljal Zürichist kohe mäe taga, nägi nende** tollal kolme Ju 52/3m g4e-d Zürichi ümbruskonnas lendamas ühtelugu (pärast hankisid nad ka neljanda Ju 52/3m-i, Hispaania litsentskoopia CASA 352L, aga vahetasid mootorid algsete BMW 132-de vastu). Nagu fotoarhiivist senini näha võib, juhtus üsna mitu korda, et nii kui kuulsin matkal mitme suure kolbmootori plödinat, viskasin seljakoti seljast, koukisin sealt fotoka, panin ette teleobjektiivi (sel ajal vist kandsin fotokotis fotoka kere ja kaht objektiivi (24 mm, 75–300 mm) eraldi, muidu ei mahtunud) ja ootasin, kuni ilmub lennuk nähtavale. Kahjuks olid lennukid enamasti nii kõrgel või kaugel või sellises asendis või kohas, et numbreid fotolt ei näe, aga tõenäoline on, et ka HB-HOTi olen oma silmaga näinud (nagu olen näinud lendamas mingit vanalennukit, vist Spitfire’t või P-51-te, mis põrutas paar aastat hiljem pilbasteks). Näiteks kõige esimesel päeval Zürichis, kui olin pärastlõunal saabunud rongiga, läksime majarahvaga õhtul linna peale jalutama (majarahvas uutele elanikele näitama linna) ja nii kui järve juurde jõudsime, nägin, kuidas piki järve läheneb ja siis lendab üle pea vanalennuk, kolm mootorit, tiiva taga kogu tiiva pikkuses eraldi tagatiib ja tüürid, mis mõlemad kinnitasid, et see on ainult Ju 52/3m – ma ei mäleta, kas siis üldse teadsin juba, et Ju-Airil on neid 3 tk lennukorras.
* Muidugi üritasin ka ise saada piletit, aga ükskord olid kõik hooaja lõpuni välja müüdud ja teinekord ei olnud nii palju raha.
** Šveitsi lennuõnnetuste uurimiskomisjoni eelaruande järgi (15.8.2018) kuulus HB-HOT Šveitsi lennuväele.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment