16.7.17

P, 3736. päev: pühapäev

Olen fotoarhiivi taastamisega jõudnud sinnamaani, et olemasolevad eelvaated on eksporditud kuni X 2015 (XI 2015 – II 2016 on valmis ja III 2016 on täielikult alles). Käin failihalduriga kaust-kaustalt läbi ja kustutan liigseid eelvaateid (failinime ja -suuruse järgi: ekstraktitud eelvaate failinimes on failinimi + pildisuurus, algupärase ekspordi fail on suurem). Mõlema kaameraga võetud valmis pildisarjades on tavaliselt pandud failinimeks pealkiri ja järjenumber; nende kellaajad on algsed, aga õige failinime teadasaamiseks tuleb leida sama pildiga eelvaade, kopida sealt algne failinimi ja liigne eelvaade kustutada. (Tulevikus olen targem, jätan algse failinime lõppu alles.) Algsete eksportidega on peale täissuuruse ja lõppkvaliteedi ka see toredus, et nende võtteaeg, -koht ja märksõnad on paigas (liigsed märksõnad peab kustutama, Lr-i märksõnahierarhia tõttu tekib ekspordil vahel märksõnu liiga palju, ning kui olen vahepeal märksõnu muutnud, on piltidel muidugi alles vanad); vaja on ainult lisada foto samasse albumisse kui kadunud algne fail (kui see on albumis) ja tähisvärvus samaks (kui on).

Tahan eelvaated eksportida tingimata enne puhkust, sest mul on tunne, et Lr eelvaateid lõpmatult ka ei säilita: I ja II 2015 näiteks on eelvaateid olemas ainult üksikutest fotodest. Käin läbi koguni blogi ja FB-albumid – nt kooli kokkutulekust X 2015 ma korralikku albumit ei eksportinudki, ainult FB jaoks, aga see, mis ma FB-st kätte saan (720 px pikem külg), on väiksem kui eelvaade (heal juhul 1440 px pikem külg, aga võib olla ka 360). I 2015 oli varem fotosid u 623, nüüd on 56, ja II 2015 oli fotosid 827, nüüd on 25. See vähenemine (94% ja 97%) võib tunduda drastiline, aga esimeses oli ligi ja teises üle 600 foto tegelikult üksikvõtted animatsiooni „lumi sajab” jaoks, mida alles ja millest kahju ei ole.

* * *

Kuidas hakkasime päeval minema koertega parki, aga ei läinud, kuid läksime õhtul uuesti.

No comments: