11.7.16

E, 3403. päev: kodumaile

Lennuk läheb alles lõuna ajal, hommikul loen: Hetero raamat (autori autogrammiga).

Isiklik kokkupuude puudub, aga kui käisin VI klassis, istusin eesti keele tunnis kõrvuti klassivend M-ga, kes väikest viisi hevimehena – tal oli isegi needitud kunstnahast käevõru – oli kaunistanud vihikutaguse hevibändide nimedega, Hetero nende seas. Hetero fenomen oli, et seda ei lastud kunagi raadios ja neil harvil korril, kui looming jõudis helilindile, kirjutati karbile „Mitte esitada!” ja jäeti lint arhiivi, aga N. Liidu hevitandril oli bänd ometi tuntud. (Eesti Vikipeedia filosoofidele mitte.)

Raamatus on väärt mõte, et ENSV aeg ei olnud mitte selline naljakas aeg, nagu seda näidatakse tänapäeval meelelahutuses, vaid täis kohalikke tigedaid äärmiselt riigitruid kultuurisekretäre ja muid asjapulki, kes igasugu isemõtlemise summutasid. Vene aja lõpus nad haihtusid. Arvake ära, kes oli näiteks vene ajal Eesti Raadios isik, kes otsustas, kas laulusõnad ikka kõlbavad raadiosse või mitte? — Tollal vähe ja nüüd hästi tuntud luuletaja Leelo T. Tema otsustusel Hetero sõnad ei kõlvanud. Kergemuusika* soovisaate juhi Tõnis E. arvates ka mitte. (Ärge arvake midagi, nagu lobisenuks Tõnis E. raadioeetris peast. Ta tekst oli templite ja allkirjaga kinnitatud, nagu näitas stuudio aknalauale ununenud paber, mida nägin 1987 või 1988 mingil Raadiomajas toimunud üritusel.)

(* Umbes VI või VII klassis küsis klassi futumees Anti mult, kas hevi on ka kergemuusika.)

Siis lennujaama, seal kirjandusklassikast terve osa, hr Grünlichi salakavalusest.

Lennujaamas on võileivapood Panopolis (vrd võitlusareen Nippopolis South Parki kassikuse-hallutsinatsioonide jaos).

Esimene lend on õhus 33’ 55”; FRA-s on viis tundi lendude vahet.

Esimese söön (Haussmann).

Teise ja kolmanda istun ja loen.

Siis kondan poes. WC-s on nupud küsimusega, kuidas jäite rahule puhtusega (Säuberkeit). Kahju, et ei saa kirjutada täiendusi, lisaksin kindlasti juurde „und separat”).

Neljanda ja viienda vaatan lennukeid. Kui ei ole öeldud teisiti, on allpool kõik D-AI- ja D-AB-algusega numbrid Lufthansa lennukitel: 
  • D-AIQW Kleve, A320-211
  • D-AIRC Erlangen, A321-131
  • D-AIPR Kaufbeuren, A320-211
  • D-AIZX, A320-214 (WL)
  • D-AIPS Augsburg, A320-211
  • D-AMYH Thüringen, B747-830
  • D-AILS Heide, A319-100
  • D-AISO Bocholt, A321-231
  • D-AIUF, A320-214
  • D-AIUI, A320-214 (WL) (sellega ma kevadel sõitsin ja oli üldiselt kisarohke jah)
  • D-AIDN Neuss, A321-231
  • D-AIUK, A320-214 (WL), Condor
  • D-AIGT Viersen, A340-313
  • D-AIRN Kaiserslautern, A321-131
  • D-AIPL Ludwigshafen am Rhein, A320-211
  • D-AIST Erbach, A321-231
  • D-AIUL, A320-214 (WL)
  • D-AIRR Wismar, A321-131
  • D-AIMM Delhi, A380-841
  • „N78UA” (siit on midagi puudu, selle numbriga lennukit ei ole)
  • D-AIZO, A320-214
  • D-AICB, A310-203
  • D-AIMA Frankfurt am Main, A380-841 (esimene Lufthansa A380, nähtud juba kuus aastat tagasi)
  • D-ABEH Bad Kissingen, B737-330
  • D-ABYT Köln, B747-830
  • D-AISV Bingen, A321-231
  • EC-JBK, B737-85P(WL), Air Europa
  • OY-KBT, A319-131, SAS
  • B-6549, A330-243, Air China
  • D-AIUF, A320-214
  • D-AIGM Görlitz, A340-313
  • YL-BAX, DHC-8-402Q Dash 8, Air Baltic
  • D-ABYL Hessen, B747-830
  • D-ABVM Hessen, B747-430
  • B-2482, B747-89L, Air China
  • D-AISP Rosenheim, A321-231
  • D-ABYQ Schleswig-Holstein, B747-830
  • A7-ALF, A350-941, Qatar Airways
  • TC-JOJ, A330-303, Turkish Airlines
  • D-AISX , A321-231
  • 9A-CTJ, A320-214, Croatia Airlines
  • OH-LVH, A319-112, Finnair
  • D-AICJ, A320-212, Condor
  • D-AISG Dormagen, A321-231
  • D-AIZK, A320-214
  • D-AIGO Offenbach, A340-313
  • D-AIDV, A321-231
  • D-AIBG Kirchheim unter Teck, A319-112
  • OK-GFR, ATR 72-500 (72-212A), Czech Airlines
  • B-2033, B777-39L, Air China
  • 9A-CTH, A319-112, Croatia Airlines
  • D-AILU Verden, A319-114
  • D-AIUP, A320-214
  • D-AIZG Sindelfingen, A320-214
  • D-AISQ Lindau, A321-231
  • D-AIZI Böblingen, A320-214

Tõusul paistab kaunis loojang, päikese ümber on halo, päike on pilvede all.



Pilveaukudest paistab üksikuid järvi; et nende tuvastamise vaev kaduma ei läheks, olgu siin väike Saksamaa järvede välimääraja:

Aartalsee

Edersee

Schweriner See (taga, kahe kõrvuti saarega)

Lennuk lendab tavalisest teekonnast mitukümmend kilomeetrit vasakult. Näha on Rostock, Stralsund, Rügen, Bornholm, Christiansø, Öland, siis silmapiiril, vastu heledat suvetaevast äikesepilved Rootsis ja Soomes, siis hämaruses pool Saaremaad. Tuledes Tallinna maandumisest on video; paneksin siia üles, kui aga mu läpakas suudaks teha 4-minutisest 500-megasest MOV-ist DIVX-i.

Küsimus laiale ringile: mis ajalooline sündmus toimus noolega näidatud kohas 27.8.1939? See muutis (pikapeale) tublisti maailma, selle vahetu mõju kestab tänapäevani ja tulemusena on tehtud ka see pilt.

Saaremaa see nurk, kus ma tegelikult peaaegu üldse käinud ei ole

Haapsalu ööelu


Lennujaama ees on raske inimmeri, taksosid netu. Kesse ikka öösel lennujaamast tuleb, eks ju.

No comments: