26. bussiga maksimarketis, mul on vaja keelekursuse jaoks uut mappi. Bussijuht on vist Šveitsi immigrant, igatahes ta seisab igas peatuses ja ootab, kuni kell kukub, mistõttu sõit maksimarketini (ja sealt tagasi) ei kesta tavalised 7 minutit, vaid 10.
Keeletunnis arutatakse, mis ajakirju loeme. Kes loeb pildi- ja klatšiajakirju, näitan, et loen Aviation Weeki. Pangas töötav J-C ütleb, et loeb Financial Timesi jne. Õps: „Jajaa, siin ütlete küll, et loete Financial Timesi jne, aga kodus...” (poeb tahvli taha) „...loete salaja Playboyd!”
* * *
Kui et negatiivid said kõik skannitud, kavatsen skannida enne järgmist Eestis-käiku kõik siinolevad, aga veel skannimata slaidid, et saaks tuua uue portsu. Töövoog on selline:
- skannimine ise (1200 dpi, mõningane kriimuvähendus), kaadrinumbri ja kuupäevaga failinimi
- müravähendus (Noiseware)
- kuupäevade kontrollimine (failinimes on kuupäev, slaidid on pakkides, millele pääseb ligi ainult ühest otsast, raamidel kuupäevi ei ole, karbil olid ainult algus- ja lõppkuupäev, seega tuleb märkida skannide salvestamisel kuupäevad ligikaudsetena ja täpsemaks mõistatamiseks teha kas kalendri abil kronoloogia (kus, mis, mis nädalapäeval) või mitte, aga igatahes tuleb failinime kuupäevad pärast kogu filmi skannimist failihalduris korrastada
- import Lr-sse
- seal kõigepealt metaandmetes võtteajad paika (kuupäev ja umbkaudne kellaaeg, aga õiges järjekorras, mida ma varem skannidega alati ei teinud)
- siis võttekohad (kaardilt)
- lõpuks märksõnad
* * *
Eesti Õhk on avanud uue liini ja tähistab seda tordiga, mis kondiitri arvates kujutab ilmselt startivat lennukit, aga mille peale lendur minestaks, sest isegi mul, kes ma lendur ei ole, on seda valus vaadata, sest on selge, mis on juhtunud, juhtumas ja juhtub – lendur unustas stardil langetada tagatiiva, lennuk ei tõuse, raja lõpp jõuab kätte, lendur rebib juhist enda poole, rotatsioon on nii äge, et lennuki saba läheb maha, täis kütusepaakidega lennuk jookseb rajalt üle otsa välja ja puruneb vastu koogi tugimüüri, mille asjatundmatu kondiiter on ehitanud kohe raja otsa taha, teadmata midagi lennujaamade vaba lähenemisruumi nõuetest, ja tekkivas tulekeras hukkuksid kõik peale kondiitri. (Või, kui nüüd kogu tordi fotot näen – FB pildil oli ainult osa, tornideta –, on rada ehitatud Talinas Harjumäele ja sinna on kraanaga toodud lennuk ning kui see ei ole just STOL-lennuk, läheb ülalkirjeldet viisil hapraste.)
No comments:
Post a Comment