Inemesed on hakanud panema FB portreele märki, mis on kommikarbil tööl kapis ja mis näeb välja nagu 90° keeratud sillalaagri tingmärk. (Talasilla soojuspaisumist kompenseeritakse sedasi, et tavaliselt on kinni üks ots ja teine on traditsiooniliselt terasrullidel, nüüdisajal ka kõvast libedast plastist liugelaagritel. Ütleme 25 m pikkune sild on –25 °C külmaga 19 mm lühem kui suvel leitsakus, kui päike on kütnud asfaldi temperatuuriks +50 °C.)
* * *
Kuveidis olla Kasahstani sportlase auks mängitud hümni Borati versiooni, videota (mitte väga usutav, ega – või siiski, aga ammu, CNN rääkis samast loost juba ligi 6 a tagasi – link). Järelekontrollimine ütleb, et vedur filmis hümni videos on L-tüüpi (ratastel kodarate asemel ümmargused augud) nagu see, mis seisab Balti jaama ees hotelli kõrval. Kui vedur on Harry Egipti reklaamfilmist (tõenäoline, suur osa seda videot on), võib see olla filmitud Eestis, 1980. aastatel, mil Eestis olnud rahvasuu andmeil sõidukorras ja esines filmides kaks auruvedurit, millest teine oli isikliku mälestuse järgi see, mis hiljem seisis põlvekõrgusesse rohtu kasvanuna Suurtüki t ülesõidu juures ja kandis tendril silte „RAHU – MIR – PAIX” ning oli TE-tüüpi (sirged kodarad). Praegune Eesti ainus töökorras auruvedur on Türil ja samuti L-tüüpi, aga ma ei tea, kumb.
See oli ilus luule, aga tõde on ikka kallim. Nimelt ütles see lugu issanda aastal 2011, et 1.10.1991 anti taasiseseisvunud Eesti Raudteele üle Eestis olnud 36 auruvedurit (neid hoiti strateegilises reservis, küta sõjaajal millega tahes), neist 32 olid L-tüüpi, millest paar aastat hiljem oli töökorras 4, 2011 alles 5 (töökorras 1). Nii et „Borati veduri” kandidaate on mitu.
1.1.18
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment