28.9.14

P, 2700. päev: skannin negatiive

Tähtis verstapost: skannitud saavad kõik mu fotoarhiivi negatiivid (või õigemini negatiivile võetud fotod, sest mitme kutsutud piltnikuna üles võetud perekondliku ürituse negatiivid on asjaosaliste käes ja möödunud aastad lubavad arvata, et nüüdseks kadunud, aga nendest on mul endal olemas ilmutusest saadud esimesed paberpildid, kuigi nende kvaliteet on palju halvem kui negatiivist skannides).

Neid viit viimast filmi Lr-sse importides ületab fotoarhiivi piltide arv 100 000 – mis päris täpselt ei ole mu fotode arv kokku, sest
  • skannimata on üle 1700 slaidi
  • parimatest filmifotodest on mitu eri suurusega skanni
  • digifotosid teen samast asjast korraga mitu, aga alles jätan ainult parima
  • kõik fotod ei ole minu omad: arhiivis on üle 900 venna lapsepõlves tehtud foto – tema fotokas oli väiksem ja mugavam kaasas kanda ning poolkaadriga, ta klõpsis ühtelugu, tulemuseks palju sellist, mida mul endal ei ole; arhiivis on ka umbes 200 isa fotot (kokku on neid üle 500, enamik on seega skannimata); arhiivis on ka minu fotokatega tehtud teiste inimeste pildid (nt reisipilte, eriti digifotokate algusaastatest, kui sellist vigurit igaühel veel ei olnud).

No comments: