21.12.06

N, 280. päev: not a good person

Hommikul, enne kukke ja koitu, sõidan oma pakile järele. Linnas on poole kaheksa paiku liiklus suhteliselt hõre, vajalik buss jääb ainult seitse minutit hiljaks, nii et ümberistumine sujub hästi. Selgub, et valisin õige bussi, sest see peatub R. tööstuspargi ees.

Tööstuspark on mitmekümnehektariline hallidega kaetud lahmakas, kus sissesõidul on posti otsas kirjas, mis firmad seal on, aga kus nad platsil asetsevad, seda ei ole. Alustan siis süstemaatilist läbikõndimist, algul servast taha nurka välja ning siis mööda järgmist vahekäiku tagasi. Käänakul näen vajaliku firma logoga veokit ning selle järgi leian vajaliku halli, mis mõistagi on platsi kaugmises otsas. Ühe väikese ukse peale on kirjutatud, et klientidele, sealt saan sisse ning saan oma paki kätte.

Tagasitulek on keerukam, sest buss, mis kohe platsi ees peatub, käib kord tunnis. Tuleb kõndida lähimasse asulasse, Liivavälja külla, kust tean minevat sageli käivaid busse otse Kirikmäele. Matk kestab veerand tundi, mul on kaart kaasas (ja tegelikult isegi kompass, ehkki vaja ei ole). Õnneks on juba koidik, pimedas oleks maanteeservas kõndimine kõhe, sest ega siinmaal helkurit ega teepeenart tunta.

* * *

Kirjutasin eile tõlkeosakonna juhatajale, et jaanuari lõpus on mu juhendatava magistritöö kaitsmine, tahaksin sellele sõitmiseks paari vaba päeva, ja sain üherealise vastuse I think I am not a good person. Esimene mõte oli, et vast on ülemuse arvutis mingi viirus, mis selliseid meile saadab, allkirjata ja puha, või on ta lihtsalt üle töötanud; ning otsustasin vastusega oodata. [Kunagi otsisin väliseesti kirjastuse EMP kontaktandmeid ja mu meilile, kas EMP veel eksisteerib ja kui mitte, siis kes on tema õigusjärglane, vastas Stockholmi Eesti Päevaleht väga nappide sõnadega, täpsemalt ühega: "Ei."] Täna mõtlen, et vast tuleb küsida kelleltki teiselt, näiteks personaliosakonnast, ja kirjutan vastuse, et kellelt ma peaks küsima, ning kui see on ära läinud, näen, et ohoh, ma olen mõlemad meilid saatnud kellelegi täiesti valele inimesele, vales asutuses ja puha (mitte samas majas, vaid teises riigis). Nimelt ei olnud mul meeles, kas ülemuse kaksikeesnimi on A-M või M-A. Meiliprogramm paneb puuduva lõpu ise, kirjuta ainult eesnimi. No ja kui ma kirjutasin M-A, siis ilmus vale inimese aadress, kirjutasin siis A-M, siis ilmus uus nimi, lisasin igaks juhuks perekonnanime. No ja täna selgus, et eilse kummalise vastuse põhjuseks oli see, et ülemuse nimi on tegelikult ikka M-A F; aga et ma sisestasin A-M F, siis otsis süsteem suurest Edircati aadressiraamatust selle nimega inimese. Teine katse.

Tööd jätkub, antakse aasta lõpu puhul viimast. Pärast käin Kirikmäe Prismas, kus on kahtlaselt vähe rahvast ja mõnes kassas ei ole üldse saba. Eks jõulupuhkused ole juba alanud.

No comments: