18.7.19

N, 4419. päev: jalgratas

Hommikul kooli juurest suure ärimaja juurde linna jalgrattaga. No eks ole! Raske on, ootan kogu aeg, millal rakendub paljukiidetud elektrimootor, aga ei märka. Sõidaks nagu mu vana Desnaga, pärast seda, kui olin asendanud selle algse 16-hambase tagumise hammasratta kiirema (ja raskema) 15-hambasega. (Desnal oli väikeste rataste pärast ees tavalisest suurem 48-hambane hammasratas. Normaalsete ratastega jalgratastel oli ees vist 42-hambane ja taga 15-hambane.) Elektrimootor on esirattal, ees on veel pakikorv ja juhtraua keskel midagi näidikupaneeli taolist (aku laeng, tähtsaimad juhised prantsuse keeli, abitelefoni nr), mis teeb ühtekokku, et lenks pöördub raseklt ja piiratud sektoris. Peale selle logiseb midagi lenksu ja esiratta vahel ning kummid on tühjavõitu, nii et ratas ei taha hästi veereda. (Mul endal on kummid alati pumbatud nii täis kui annab ehk lubatud maksimumini, sest mäletan mehaanika algkursusest veeretakistuse pilti.) Pidurid tainased, mitte napsakad kui mu mõlemal jalgrattal, aga üldise raskuse tõttu ei saa üürijalgrattaga eriti kiirendada, seega saab pidureid vajutama hakata juba kaugelt. On ka nagu kolm käiku, normaalse kiirusega liigub edasi 3. käik.

Tulemus: olen tööl 5 min varem kui bussiga korteri juurest (mida oleksin pidanud algul 15 min ootama), leemendan. Jalad pakkus, aga et ärimaja juurest on tööle veel üle kilomeetri, läheb see enam-vähem üle. Ja näib, et kuigi kasutusliidese arendaja on tulnud vastu Androidi kasutajate soovidele ja lisanud ka rakenduse Androidi-versioonile iga jalgratta aku laengu ja üldhinnangu, ei saa Androidi-versioonist ikka veel jalgratast hinnata, nii et näidatavad hinded on tegelikult pannud Apple’i-usku inimesed. Peale selle on kellaaeg selline, et parkla postikeskuse juures on täis – igas parklas on 20 kohta, rakendus näitab, palju on seal valmis rattaid ja vabu kohti; nende summa ei pruugi alati olla 20, sest näiteks lohakalt pargitud ratas hõivab koha, aga ei ole valmis, sest lohakalt parkimise tõttu tema sõit justkui muudkui kestab ja viimane kasutaja muudkui maksab. Märgitagu, et siinses viiekohase töötajaskonnaga ärilinnakus on 4 üürirataste parklat, à 20 kohta. Parkla postkontori juures teenindab vähemalt 2000 inimest.

Mis veel kord tõestab, et ega jalgrattaliikluse planeerijad ise jalgrattaga sõida ega vett joo.

Positiivsena märgitagu, et mööda kõnniteed peab sõitma ainult paarkümmend meetrit, kõik ülejäänu on alguses väiketänavad ja pärast jalgrattatee. Tegelikult on ka selle paarikümne kõnniteemeetri kõrval meetri laiune jalgrattarada, aga sinna peaks laskuma üle äärekivi ja parasjagu hakkab sealt mööduma betooniveok, nii et parem sõidan sealt läbi kõnniteel. Google ütleb teekonna pikkuseks 2,3 km ja kavandatud sõiduajaks utoopilised 23 minutit (vahest seepärast, et paar uut avenüüd on tal veel liivaaugud), tõuse kokku 18 m, langusi 16 m, aga see ei kajasta objektiivset reaalsust, sest silda üle maantee ta ei arvesta (enne seda on teekonna järsim tõus). (Müstikale, miks meil maja ees pikast väsitavast tõusust nii paljud ratturid linna poole üles rühivad, kui jõe ääres on olemas täiesti tasane rattatee – pikem küll, aga lõpus on lift –, on lihtne seletus: Google väidab selle olevat rattatee maanteel!)

No comments: