3.4.19

K, 4329. päev: kuidas ma lennukeid pildistamas ei käinud

Külm. Kavatsen minna pildistama startivaid lennukeid. Et kl 12.45 stardib B747F ja teine kl 13.15
Sobiv vaatluskoht on raja mõttelise pikenduse ääres krematooriumi kõrval põlluteel (puude vahel, lendur muidu näeb), bussipeatusest 200 m – lähem kui metsatee raja teises otsas, lähimast bussipeatusest kilomeeter.

Vaatan bussis, mis on teine buss – ei tea – kust läheb – assaraisk, jaama tagant. Kiirustan siis sinna, imestades, miks ümberistumisrobot arvab kõnnikauguseks ainult 180 m. Tabloo ütleb, et 4’ pärast. Tuleb 2’ pärast, istun peale, sõidab 2 peatust, ütleb: „Lõpp-peatus!” ja sõidab linna poole tagasi! Tuvastan sõiduplaanist, et a) vaja olnuks sõita vastassuunas ja b)’et õiges suunas peatub see ka normaalses kohas jaama ees!

Vaatan, et järgmiseks läheb krematooriumi juurde buss nr 15. Lähen selle peatusse (üle tänava, ikka jaama taga) ja tabloo ütleb, et aega on 5’. Aga seekord vaatan hoolikamalt ja märkan, et sihtkohaks ei ole üldse mitte krematoorium, vaid diametraalselt vastupidine äärelinn! Jälle sõidab buss läbi peatuse valepidi! Kõnnin kaarega üle tänava, aga bussini on 10’, ning üldse ei lähe.

Kl 12.45 starti üle jaama ei näe, 13.15 start toimub rohkem nagu 13.50, kui ootan pärast lõunasööki kojusõidu bussi.

* * *

Valmib Oleviste teine sisevaade, millel on hüpoteetiline pilt pärast uue koori valmimist 1425, ent enne pikihoone ümberehitust (algas 1436). Ei mõista, mis piss kogudusel pähe lõi, et nad selle harmoonia rikkusid. Teisalt kohe nurga taga on ka Suur Õde (valmis enne 1415), millest olen kindel, et ehitusmeister linnas enam tööd ei saanud, kui täheldati, et linna peatänaval on sadamast tulles esimene suurem kaupmehemaja kaunistatud sisuliselt hiiglaslike tissidega. (Ian Mortimer märgib ajaränduri reisijuhis 14. saj Inglismaale, et keskajal olid otsustajad mitte 40. eluaastates nagu praegu, vaid 20. eluaastates, ning mida vähem on elukogemust, seda rohkem igal ajastul lolle otsuseid tehakse.)

No comments: